عضو شورای شهر اصفهان:
تابناک: عضو شورای شهر اصفهان گفت: به‌دلیل حذف مازوت و گازسوز شدن نیروگاه‌های اصفهان و سایر کارخانجات ریخته‌گری و آجرپزی، جدی‌شدن معاینه فنی خودروها، تولید بنزین یورو ۴، ۶۷ روز هوای ناسالم در سال ۹۲ به ۳۴ روز در سال جاری رسیده است.
کد خبر: ۱۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نورالله صلواتی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با مسئولان محیط زیست اظهار داشت: باید بیش از گذشته رهنمودهای مقام معظم رهبری را پیرامون رفع آلودگی هوا و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 300 روز هوای سالم در اصفهان داشتیم، تصریح کرد: به دلیل حذف مازوت و گازسوز شدن نیروگاه‌های اصفهان و سایر کارخانجات ریخته‌گری و آجرپزی، جدی‌شدن معاینه فنی خودروها، تولید بنزین یورو 4، 67 روز هوای ناسالم در سال 92 به 34 روز در سال جاری رسیده که امید است در سال آینده به هوای پاک برسیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جاری‌شدن آب در زاینده‌رود و تداوم آن در ایام نوروز با وجود کاهش 25 درصدی بارندگی بیان کرد: امیدوار هستیم جریان دائمی آب در زاینده‌رود از سرچشمه تا تالاب گاوخونی حتی به میزان محدود هم ادامه یابد و نسبت به اجرای مصوبات طرح 9 ماده‌ای شورای عالی آب اقدامات لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال مسئولان مربوطه در سطح شهر نظارت و کنترل جدی بر قیمت‌ کالاها و اجناس داشته باشند تا اجحافی به شهروندان در این زمینه صورت نگیرد.

صلواتی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال شاهد پارک‌‌های غیر مجاز و دوبله در حاشیه معابر و ایجاد راه‌بندان هستیم، گفت: در صورت برخورد جدی با این تخلفات، ترافیکی روان‌تر در محدوده شهری به وجود می‌آید که البته بدون شک حضور فیزیکی پلیس میزان قانونمندی را در شهروندان افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به جریان آب در رودخانه زاینده‌رود احتمال افزایش حضور گردشگر در ایام نوروز در اصفهان وجود داشته که باید مسئولان شهری در برنامه‌ریزی‌های خود حضور گردشگران را مد نظر قرار دهند تا مسافران نوروزی با خاطره خوش این شهر را ترک کنند.

عضو شورای ‌شهر اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه 3 شهرداری اصفهان بیان کرد: پروژه‌های فرهنگی، ورزشی، عمرانی و ترافیکی شهرداری منطقه 3 به ویژه در تکمیل میدان امام علی(ع) و پروژه‌های وابسته به آن از نظر کمیت و کیفیت در وضعیت خوبی قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار