همزمان با مصاف استقلال و سپاهان
تابناک: سپاهان و استقلال در حالی روز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که در ترکیب دو تیم بازیکنان هم‌پستی حضور دارند که مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند و از این نظر به نوعی رقیب یکدیگر به حساب می‌آیند.
کد خبر: ۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ 28 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، از آنجا که سپاهان و استقلال جزو تیم‌های مدعی و پرستاره لیگ هستند طبیعی است که رقبای اصلی بازیکنان شاخص این دو تیم برای تصاحب پیراهن تیم ملی در اردوگاه مقابل حضور داشته باشد. نتیجه این رقابت هم طبیعتا این است که یا یکی به نفع دیگری خط خورده یا یکی به قیمت نیمکت نشینی دیگری به ترکیب اصلی رسیده یا هر دو هماهنگ با هم پشت درهای بسته تیم ملی مانده‌اند. صرف‌نظر از آنکه کدام حالت و به چه دلیلی رخ داده باشد تقابل این دسته از بازیکنان یکی از سوژه‌های جالب بازی سپاهان و استقلال به حساب می‌آید.

رحمان-فروزان: وقتی رحمان احمدی برای اردوی آفریقای جنوبی مجددا به تیم ملی دعوت شد پیش بینی می‌شدکه اگر کارلوس کی‌روش «نامبروان» سابقش را به ترکیب اصلی بازنگرداند دست‌کم او را با خود به جام ملت‌ها ببرد اما رحمان که به شکل غیرمنتظره‌ای در جام جهانی نیمکت نشین شد، از جام ملت‌ها هم برخلاف انتظار خط خورد تا به جای او محسن فروزان مسافر استرالیا شود. مثل دروازه‌بان سپاهان در جام جهانی سنگربان استقلال هم در جام ملت‌ها فرصت بازی پیدا نکرد با این تفاوت که برخلاف رحمان نیمکت نشینی فروزان از قبل قابل پیش بینی بود.

عقیلی-صادقی: شاید اگر هادی عقیلی دو سال پیش در آن شب زمستانی به آن شکل عجیب اردوی تیم ملی را ترک نمی‌کرد و در لیست سیاه کارلوس کی‌روش قرار نمی گرفت، امیرحسین صادقی مثل تمام سال‌های قبل از آن تا همین امروز هم پشت خط او مانده بود و فرصت ملی پوش شدن پیدا نمی‌کرد. حذف غیرفنی مدافع سپاهان این فرصت را به هم‌پست استقلالی‌اش داد تا در سال‌های پایانی فوتبال خود حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را آن هم در جام جهانی تجربه کند هرچند که صادقی جایگاه ثابتش را در جام ملت‌ها به نفع مرتضی پورعلی گنجی جوان از دست داد.

وریا-خسرو: بعد از خط خوردن رحمان احمدی و مهدی شریفی از لیست نهایی جام ملت‌ها به نظر می‌رسید که سهم سپاهان از تیم ملی به کمترین میزان خود در چند سال اخیر رسیده است تا اینکه بازی وریا غفوری در ترکیب اصلی معادلات را تغییر داد. هرچه بازی کردن احسان حاج صفی در استرالیا طبق انتظار بود حضور وریا در ترکیب ثابت تیم ملی از سورپرایزهای ویژه کارلوس کی‌روش به حساب می‌آمد به خصوص که این اتفاق با نیمکت نشین شدن بازیکنی محقق شد که در سال‌های اخیر سند جناح راست تیم ملی را به نام خودش زده بود: یک استقلالی به نام خسرو حیدری.

شریفی-شهباززاده: هر دو مهاجم. یکی با ۹ گل بهترین گلزن استقلال، دیگری با ۶ گل دومین گلزن برتر سپاهان. یکی ۲۵ ساله دیگری ۲۲ ساله. یکی اردبیلی دیگری اهل ورپشت اصفهان و البته هر دو از خط خورده‌های بحث برانگیز آخرین لیست کارلوس کی‌روش که با وجود درخشش در فصل جاری فرصت حضور در جام ملت‌ها را از دست دادند تا سرمربی پرتغالی تیم ملی به خاطر حذف آنها کم و بیش مورد انتقاد قرار گیرد.

/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار