کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی دسته ۸۵ کیلوگرم کشورمان نایب قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۱۵ در هیوستون آمریکا شد.
کد خبر: ۱۳۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 26 November 2015
کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی دسته ۸۵ کیلوگرم کشورمان نایب قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۱۵ در هیوستون آمریکا شد.

به گزارش مهر، کیانوش رستمی ملی پوش ۸۵ کیلویی کشورمان و دارنده دو نشان طلای جهان و برنز بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن در هشتادویکمین دوره پیکارهای جهانی ۲۰۱۵ با ثبت رکورد مجموع ۳۸۷ کیلوگرم روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد.

کادرفنی در حرکت اول برای کیانوش رستمی که در کورس رقابت با وزنه برداران روس و چینی قرار داشت وزنه ۱۷۳ کیلوگرم را درانتخاب کردند که  ملی پوش کرمانشاهی ایران با اقتدار این وزنه را روی دستش به پرواز درآورد تا خیال کادرفنی برای انتخاب وزنه های بعدی آسوده باشد.این درحالی بود که آبتی آکادف وزنه بردار روس و دارنده نشان نقره بازی های المپیک لندن تنها با ثبت وزنه  ۱۶۸ کیلوگرم و دوبار ناکامی در ثبت وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی به کار خود در این حرکت خاتمه داد.

دیگر وزنه بردار روس ها (اوکولف) که در حرکت ابتدایی  خودوزنه  ۱۶۸ را ثبت کرده بود،در دومین حرکت خود نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم شد تا رقابت برای تصاحب نشان طلا نقره و برنز بین او ، کیانوش رستمی و تائو تیان وزنه بردار قدرتمند چینی ها باشد.اوکولف وزنه آخر خود یعنی ۱۷۶ کیلوگرم را نیز به ثبت رساند تا شرتایط برای نماینده ما و وزنه بردار چینی ها سخت تر از قبل باشد.

وزنه بردار چینی در دومین حرکت خود وزنه ۱۷۸ کیلوگزرم را نتوانست مهار کند تا نوبت به رستمی برسد.رستمی هم همین وزنه را مثل رقیب چینی اش رها کرد و در زیرگیری از وزنه ۱۷۸ کیلویی ناموفق بود تا همه چیز بین او و رقبای چینی و روسش به حرکت آخر یکضرب موکول شود.در حرکت پایانی یکضرب و در شرایطی که کیانوش رستمی خیلی خوب برای حمله به وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی خیز برداشت اما در زیرگیری از این وزنه ناکام ماند تا نشان های طلا و نقره یکضرب در این دسته با ثبت وزنه های ۱۷۸ و ۱۷۴ کیلوگرم به وزنه بردار چین و روس (تیائو و اوکلف ) برسد.

آغاز حرکت دوضرب کیانوش رستمی ملی پوش ۸۵ کیلویی کشورمان با درخواست وزنه ۲۱۴ کیلوگرم همراه بود.ملی پوش شایسته تیم ملی وزنه برداری ایران که در رقابت برای کسب مدال طلای دوضرب و مجموع دو وزنه بردار چین و روس را احساس می کرد. وزنه بردار چینی که در یکضرب صاحب نشان طلای جهان شده بود در نخستین حرکت دوضرب خود نتوانست از پس وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی برآید. وزنه بردار چینی ها در مرتبه دوم و سوم هم همین وزنه را درحالی که روی سینه کشیده بود نتوانست بالای سر مهار کندتا دومین وزنه بردارحذف شده چینی ها لقب بگیرد و امید تیم ملی وزنه برداری و کیانوش رستمی برای دشت طلای دوضرب و مجموع بیش از پیش شود.

اوکلف و آبتی آکادف وزنه بردار روس ها اما با وزنه ۲۱۱ و ۲۱۲ کیلوگرم را مهار کرده بودند. اوکلف در سومین حرکت دوضرب خود خیلی باقدرت وزنه ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرد تا نیم نگاهی به طلای دوضرب و مجموع داشته باشد. رستم ایران زمین اما درشرایطی که با قدرت انتخاب اولش یعنی وزنه ۲۱۴ کیلوگرم را بالای سربه پرواز درآورد در شرایطی که در حرکت دوم و سوم خود نیت شکستن رکورد دنیا را با حمله به وزنه های ۲۱۸ و ۲۱۹ کیلوگرم را داشت در عین ناباوری نتوانست از پس این وزنه ها برآید و در نهایت پس از وزنه بردار روس (اوکلف) به عنوان نایب قهرمانی دوضرب و مجموع جهان رسید.

در نهایت و در مجموع دو حرکت دوضرب و مجموع اوکولف با ثبت رکورد ۲۱۶ در دوضرب و ۳۹۱ کیلوگرم در جایگاه نخست جا خوش کرد. کیانوش رستمی فرزند شایسته وزنه برداری ایران با ثبت وزنه ۲۱۴ دردوضرب و مجموع ۳۸۷ در جایگاه دوم و نایب قهرمانی جهان ایستاد و آبتی آکادف دیگر وزنه بردارروس ها با ثبت وزنه ۲۱۲ در دوضرب و ۳۸۰ کیلوگرم در مجموع عنوان سومی جهان را به خود در دسته ۸۵ کیلوگرم اختصاص داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار