مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین، ایثار را وجه شباهت این جمعیت با تشکل پویای بسیج دانست.
کد خبر: ۱۳۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 26 November 2015
به گزارش خبرنگار مهر، همایش گرامیداشت هفته بسیج با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر صبح پنجشنبه در ساختمان ستاد جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با شرکت مدیران٬ کارکنان٬ امدادگران٬ داوطلبان و جوانان این جمعیت برگزار شد.

حمید ره‌انجام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در این برنامه اظهار کرد: ایثار وجه شباهت این جمعیت و تشکل پویا و بالنده بسیج است که روز به روز تقویت می‌شود.

وی افزود: بسیج و هلال‌احمر هر دو٬ نهادهایی برآمده از دل مردم و برای مردم هستند که برای خدمت به خلق و جلب رضای الهی شکل گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: امروز مردم بسیج و هلال‌احمر را به واسطه مردمی بودن و خدمات آن‌ها پذیرفته‌اند و در عرصه‌های مختلف٬ از این دو نهاد انتظار خدمت دارند که این امر توفیقی برای دو نهاد یاد شده محسوب می‌شود.

ره‌انجام بیان کرد: در خوادث و سوانح مختلف٬ بسیج یکی از نهادهایی است که پیش از دیگران وارد عمل می‌شود و برای نجات جان انسان‌ها به کمک آن‌ها می‌شتابد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در حوادث گوناگون تجربه شده و سبب شده است مردم همواره از آن انتظار خدمت داشته باشند که در این راستا لازم است نهادهای مردمی با یکدیگر اتحاد روزافزون داشته باشند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل مفیدی‌کیا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان قزوین نیز در ادامه بیان کرد: این جمعیت در راستای افزایش بصیرت کارکنان٬ امدادگران٬ داوطلبان و جوانان خود و ارتقای روحیه ایثار در میان آنان برنامه‌هایی را در طول سال در پایگاه مقاومت بسیج کمیل جمعیت هلال‌احمر استان به اجرا درمی‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برنامه‌هایی نیز در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته بسیج همه‌ساله تدارک و اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام مفیدی‌کیا٬ با اشاره به اجرای این قبیل برنامه‌ها در سال جاری اضافه کرد: برگزاری مسابقات تنیس روی میز و دارت به تفکیک کارکنان خواهر و برادر٬ برگزاری اردوی یک‌روزه قم و جمکران با شرکت ۳۰ نفر از کارکنان و نیز همایش گرامیداشت هفته بسیج با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: در مسابقات دارت آقایان ۲۲ نفر٬ بانوان ۲۹ نفر٬ تنیس روی میز آقایان ۲۲ نفر و بانوان ۹ نفر از کارکنان شرکت و برگزیدگان جوایزی دریافت کردند.

وی بیان کرد: برگزاری زیارت عاشورا و غبارروبی گلزار شهدا در سطح کارکنان٬ امدادگران٬ جوانان٬ داوطلبان و نیز دانشجویان مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال‌احمر استان بخش دیگری از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام مفیدی‌کیا خاطرنشان کرد: بسیج شجره طیبه است و تقویت و توسعه آن می‌تواند جامعه را به سوی تعالی سوق دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اضافه کرد: باید فرهنگ کارهای بسیجی‌وار٬ مخلصانه و داوطلبانه در جامعه بیش از پیش نهادینه شود و این یکی از اموری است که از سوی جمعیت هلال‌احمر و بسیج مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف در طول سال برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و به طور قطع ثمره آن شامل حال تمام بخش‌ها و قشرهای جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام مفیدی‌کیا اظهار امیدواری کرد: با تقویت روحیه بسیجی در میان کارکنان و اعضای جمعیت هلال‌احمر شرایط برای خدمت به انسان‌ها و پررنگ‌تر شدن حس بشردوستی بیش از پیش مهیا شود.

در بخش دیگری از این برنامه حسین صلح‌جو از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و عضو فعلی شورای اسلامی شهر قزوین به روایتگری و خاطره‌گویی پرداخت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار