معاون استاندار کردستان مطرح کرد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر فعال شدن بخش خصوصی در راستای جلوگیری از سوء استفاده اتوبوس‌هایی که در مناطق مرزی تردد می‌کنند تاکید کرد و گفت: هیچ توجیه اقتصادی ندارد که اتوبوس‌ها خالی تردد کنند، در مناطق مرزی هیچ اتوبوسی با کمتر از 10 مسافر حق تردد و خروج ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 22 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج، اقدامات دولت در زمینه ساماندهی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در مناطق مرزی مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: از 15 سال پیش تاکنون دولت کمک‌های قابل توجهی به مرزنشینان ارائه کرده است.

وی گفت: بر اساس قانون ساماندهی مبادلات مرزی هر یک از افراد ساکن در مناطق مرزی از نقطه صفر مرزی تا عمق 20 کیلومتر آن منهای شهرها، دارای کارت مرزی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: طبق این قانون مرزنشینان از سهمیه مرزی برخوردار می‌شوند و این سهمیه مرزی به ازای هر نفر 60 دلار مبادلات مرزی در سال است.

وی گفت: 198 هزار کارت در مناطق مرزی شهرستان‌های سروآباد، مریوان، سقز و بانه در اختیار مرزنشینان است و دارندگان این کارت، عضو تعاونی مرزنشینان هستند.

آشناگر تخفیف عوارض گمرکی تنها در شهرستان های مریوان و سروآباد را در یک سال 23 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دولت در شهرهای سقز و بانه سالانه حدود 50 میلیارد تومان تخفیف گمرکات مرزی در راستای کمک به معیشت و اقتصاد روستائیان به مرزنشینان پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد تاجر بیشترین سود و مرزنشینان کمترین نفع را از مبادلات مرزی می‌برند تاکید کرد: امکانات دولت باید به دست مرزنشینان برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان رسیدگی به عملکرد نامطلوب تعاونی‌های مرزنشینان را ضروری دانست و گفت: کنترل معابر کولبری و سامان دادن اقتصاد مرزنشینان جزو وظایف مرزبانی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 11 هزار دفترچه برای خانوارهای روستایی صادر شده است افزود: 2 طرح ساماندهی از طریق ستاد مبارزه با قاچاق تعریف شده است که یکی از این طرح‌ها به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ابلاغ شده است.

آشناگر فعال شدن معابر کولبری را یکی دیگر از طرح‌های در دست بررسی دانست و بر توسعه مناطق مرزی و تامین امنیت این منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به پرداخت 50 میلیارد تومان تخفیف عوارض گمرکی این مناطق تأکید کرد: با پرداخت این عوارض باید پولی به مرزنشینان برگردد و مرزنشینان منتفع شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: مصوبه منطقه آزاد مریوان و بانه از سوی شورای مناطق آزاد، مصوبه دولت تلقی می‌شود و امید است در مجلس نیز به زودی بررسی شود.

وی تصویب مصوبه منطقه آزاد را فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی منطقه دانست و افزایش درآمد مردم این مناطق در راستای جذب سرمایه خارجی و کمک به تولید سرمایه های داخلی را از جمله اقدامات دولت در راستای توسعه رفاه و امنیت مردم بیان کرد.

آشناگر کنترل قاچاق در مناطق مرزی را نیازمند بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال دانست افزود: با اعمال قوانین معافیت های مالیاتی و عوارض گمرکی کسی نمی‌تواند از قاچاق منتفع شود.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم وابسته به معابر است گفت: ساماندهی معابر ضروری است و از تبدیل معابر به عرضه کالاهای فرهنگی قاچاق باید جلوگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر فعال شدن بخش خصوصی در راستای جلوگیری از سوء استفاده اتوبوس‌هایی که در مناطق مرزی تردد می‌کنند تاکید کرد و افزود: هیچ توجیه اقتصادی ندارد که اتوبوس‌ها خالی تردد کنند، در مناطق مرزی هیچ اتوبوسی با کمتر از 10 مسافر حق تردد و خروج ندارد.

وی تصریح کرد: در صورت تخلف اتوبوس ها در مناطق مرزی، ستاد مبارزه با قاچاق موظف است اتوبوس را توقیف کند.

آشناگر بر تعیین تکلیف البسه موجود در انبار مریوان و ارجاع آن به کمیته امداد و بهزیستی تاکید کرد.

وی همچنین بر تشکیل کارگروه تخصصی بهداشتی آرایشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطوح دبیرستان و دانشگاه تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تولید فیلم و برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت قاچاق از سوی برنامه سازان صدا و سیما و رسانه های تاثیرگذار را ضروری دانست و گفت: سازمان آموزش پرورش باید از آموزشگاه‌هایی که کار فرهنگی می‌کنند حمایت کند.

وی همچنین بر نظارت بر مکمل‌ها و داروهای تقلبی در باشگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز عرضه و توزیع تاکید کرد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار