نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: : چند نفر را به وزیر علوم پیشنهاد داده‌ایم اما هنوز تصمیمی نگرفته‌اند و یکی دو بار نیز موضوع دانشگاه اصفهان در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و نتیجه نداده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 20 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ثبت آخرین آمار از متقاضیان پیاده روی اربعین حسینی از اصفهان را می توان از جمله اخبار پربازدید در هفته گذشته دانست.

در روزهایی که بسیاری از مردم اصفهان خود را برای رفتن به کربلا آماده می کنند، مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان از صدور 30 هزار ویزا برای زائران از اصفهان خبر داد.

زاهدی گفت: تاکنون از استان اصفهان 110 هزار نفر در سامانه سماح برای اعزام به پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

همچنین افتتاح نمایشگاه فرش دستباف اصفهان و اعلام رئیس مرکز ملی فرش ایران برای برپایی نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در آتلانتا از دیگر خبرهای مهم در حوزه اقتصادی به ویژه برای صادرکنندگان فرش از استان اصفهان بود.

امریکا همواره یکی از مشتریان ثابت ایران در خرید فرش دستباف بود که در سالهای اخیر با تحریم ها، این راه صادراتی بسته شده بود و حال قرار است مبادلات در این حوزه از سر گرفته شود.

نخستین اعلام رسمی لیست های انتخاباتی برای ورود به رقابت های انتخابات مجلس دهم، هم از لنجان کلید زده شد و لیست اصلاح طلبان لنجان که احتمالا برای دوره دهم انتخابات مجلس از این حوزه وارد گود انتخابات خواهند شد به شرح زیر اعلام شد:

۱-علی محمد نمازی
۲-ابدال خسروی بختیاروند
۳-دکتر احمدیان
۴-محسن امینی
۵-علی بیدکانی
۶-حجة الاسلام و المسلمین عدنان امینی
۷-دکتر میثم مبشری ریزی
۸- دکتر ایزدی
9-دکتر امرالله معین

متروی اصفهان که حدود یک ماهی است راه اندازی شده و روی ریل حرکت افتاده قرار است فعالیت خود را به جای سه ساعت به چهار ساعت افزایش دهد.

در حال حاضر متروی اصفهان از ساعت هفت صبح تا ده به مسافران خدمت رسانی می کند که قرار است یک ساعت به فعالیت قطارشهری اضافه شود.

اما وضعیت سرپرستی دانشگاه اصفهان هم از آن دست مشکلاتی است که تکرار آن هم برای رسانه ها و هم از سوی نماینده های مختلف به پای ثابت سوژه‌های هفته در حوزه دانشگاه‌ها تبدیل شده است.

در همین زمینه حجت‌الاسلام‌ احمد سالک اظهار کرد: حدود دو سال است که با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین تکلیف ریاست دانشگاه اصفهان صحبت شده است.

وی ادامه داد: با نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، وزیر علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه‌نگاری کردیم و قول دادند در کمیته چهارنفره به اجماع برسند و با تعیین فردی برای ریاست دانشگاه این موضوع را برطرف کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیگیری می‌کنیم که این موضوع به نحو مطلوب حل شود، به‌گونه‌ای که فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند و در دفاع از نیروهای مؤمن انقلابی و پرهیز از استفاده از فعالان فتنه 88 تلاش بیشتری شود.

وی ضمن اشاره به جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تعیین تکلیف ریاست دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: تلاش بر این است همچون سایر دانشگاه‌ها فرد قابل ‌توجه با معیارهایی علمی، سوابق و مسائل انقلابی و ... انتخاب‌ شده و مسئولیت را بر عهده بگیرد اما مسئولان مقداری برای تعیین مصداق با مشکل روبه‌رو هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چند نفر را به وزیر علوم پیشنهاد داده‌ایم اما هنوز تصمیمی نگرفته‌اند و یکی دو بار نیز موضوع دانشگاه اصفهان در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و نتیجه نداده است.

سالک با بیان اینکه کمیته چهار نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در مورد دانشگاه اصفهان به نتیجه نرسیده، اضافه کرد: پس از تصویب کمیته چهارنفره، این مسئله به آن‌ها سپرده ‌شده است اما تلاش می‌شود در جلسه فردا شب شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع رسیدگی شود. بنده نیز در تلاش هستم با وزیر علوم در این رابطه ارتباطی برقرار کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ثبت ملی روز 25 آبان به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد داده شد تا این مناسبت در تقویم ملی ثبت شود اما متأسفانه شورای فرهنگ عمومی این پیشنهاد را نپذیرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار