در 8 ماه ابتدای امسال صورت گرفت
تابناک: استاندار اصفهان گفت: در هشت ماه ابتدای امسال 26 هزار و 404 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال 93، رشد 13 درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۳۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 20 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان به عنوان فعال‌ترین استان از نظر تشکیل جلسات با حضور مدیریت استان شناخته شده است، اظهار داشت: این استان در جایگاه چهارم در تشکیل جلسات شورای شهرستان‌ها قرار گرفته است.

استاندار اصفهان در ادامه به آمار کشفیات هشت ماه ابتدای سال جاری اشاره و تصریح کرد: در این مدت 26 هزار و 404 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 93، رشد 13 درصدی داشته است.

زرگرپور به آموزش روحانیون، دبیران و مربیان آموزش و پرورش در شش‌‌ماهه اول سال 94 اشاره کرد و افزود: در این مدت آموزش‌های لازم به 137 نفر در استان اصفهان در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد داده شده است که این امر می‌تواند در مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی مؤثر باشد.

استاندار اصفهان به عناوین و اولویت‌های پژوهشی ستاد و ضرورت ایجاد موج علمی با همکاری دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود:‌ توسعه مطالعات و پژوهش‌های کاربردی در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری و درمان معتادان با تکیه بر دانش روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی کشور، ضرورت پرداختن به ابعاد مبارزه با مواد مخدر به صورت علمی را نمایان‌تر می‌سازد.

استاندار اصفهان در ادامه به تعرفه‌های خدمات درمان اعتیاد اشاره و تأکید کرد: تا زمان تصویب نهایی و ابلاغ تعرفه‌های جدید، تعرفه‌های قبلی ملاک عمل است و با متخلفان از طریق مراجع ذی‌ربط برخورد خواهد شد.

زرگرپور با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان اظهار داشت: در حال حاضر 387 واحد درمان سوء مصرف مواد مخدر به صورت خصوصی و دولتی در استان فعالیت می‌کنند، که باید اقدامات لازم را در خصوص ایجاد سامانه ساماندهی مراکز درمانی معتادین با جدیت پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به مسائل روحی و روانی معتادان توجه شود، اظهار داشت:‌ علاوه بر اینکه به مسائل درمان جسمی معتادان توجه می‌شود باید به درمان روحی و روانی آن‌ها نیز اهمیت داده شود ولی معمولاً همیشه درمان جسمی مقدم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار