بسته شهرستان های تابناک؛
تابناک: برای قطعه‌سازان تسهیلاتی ویژه برای بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی‌های مالیاتی در نظر گرفته می‌شود علاوه بر اینکه آنها می‌توانند به این شرط که هیچ کارگری را اخراج نکنند و کارگرهای اخراج شده را هم به کار برگردانند.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 17 November 2015

به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که یکی از این ظرفیت ها شهرستان های استان با تنوع اقلیم و فرهنگ و حتی زبان متفاوت از مرکز استان است.

تابناک اصفهان در نظر دارد با پوشش اخبار حوزه شهرستان های خود در هفته، به معرفی ظرفیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان ها بپردازد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان، رفع بلاتکلیفی پلاک هایی که قبل از تعیین عرصه و حرایم سیلک نسبت به اخذ پروانه و سند اقدام نموده اند را خواستار شد.

حسن نعناکار گفت: شهرداری با مراجعات و درخواست های مکرر این افراد روبرو است که تعیین تکلیف پلاک های خود را خواستار می شوند.

به گفته وی، شهرداری نیز در این زمینه منتظر پاسخ های طولانی مدت اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.

وی، اصرار شهردار کاشان بر نجات بخشی سیلک را تاکید کرد و گفت: در این زمینه نیز قطعاتی از زمین های فتح المبین برای تعویض و آزاد سازی پلاک های فوق در نظر گرفته شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کاشان، با اشاره به اینکه اختصاص 70درصد از زمین های فتح المبین از سهم شهرداری جهت آزادسازی اراضی عرصه و حرائم سیلک جوابگو نیست، گفت: مالکان با مراجعات زیاد انجام اقدامات لازم و سریع برای وضعیت پلاک های خود را خواستار می شوند.

نعناکار، با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ماده 100 به صورت منظم و دقیق در شهرداری که منجر به احکام صادره می شود، افزود: رسیدگی به پرونده ها نسبت به سال های گذشته از نظر کمی و کیفی افزایش داشته است.

به گفته وی، با توجه به احکام صادره توسط دادستان مبنی بر جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف در مراحل اولیه متاسفانه عوامل نیروی انتظامی همکاری لازم را انجام نمی دهند.

نعناکار اظهار داشت: با توجه به اینکه احکام ماده 100 لازم الاجرا است لذا پیشنهاد می شود کمیته ای از شهرداری، دادگستری، نیروی انتظامی و بقیه دستگاه های ذیربط تشکیل شود تا نسبت به اجرای احکام صادره اقدام شود.

تجربه ناموفق گلپایگان در یکپارچه‌سازی اراضی

رسول زرگرپور در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار داشت: سفر ما به گلپایگان ششمین سفر کاری ما در سال جاری به شهرستان‌های استان برای برطرف‌سازی مشکلات است.

وی افزود: در این شهرستان سعی کردیم براساس اولویت‌ها در 4 بخش مهم کشاورزی، صنعت، آب و راه و شهرسازی مسائل را مورد بررسی قرار دهیم.

استاندار اصفهان با اشاره به مسائلی که از سوی فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان مطرح شد، تصریح کرد: به دلیل رکود در بازار خودرو قطعه‌سازان مطالبات بسیاری از صنعت خودرو دارند و از نظر مالی دچار مشکل شده‌اند که تعدیل نیروها از بدترین پیامدهای این مسئله است اما با اجرای طرح جدید و تحرک در بازار خودرو به طور قطع بخش مهمی از این بدهی‌ها به قطعه‌سازان پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: اما تا آن زمان برای قطعه‌سازان تسهیلاتی ویژه برای بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی‌های مالیاتی در نظر گرفته می‌شود علاوه بر اینکه آنها می‌توانند به این شرط که هیچ کارگری را اخراج نکنند و کارگرهای اخراج شده را هم به کار برگردانند تا پایان سال بدهی‌های بیمه‌ای و حتی پرداخت حق بیمه جاری آنها فریز شود یا تقسیط  پرداخت مالیات صورت گیرد.

زرگرپور گفت: درباره صنایع دیگر هم به این صورت تصمیم گرفته شده که به غیر از صنایعی که تسهیلات خود را در راه نامربوط و غیر صنعتی خرج کرده‌اند، سایر صنایع مسئله‌دار با مراجعه به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با ارائه طرح خروج از بحران از تسهیلات ویژه و بخشودگی جرائم برخوردار شوند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون 800 واحد صنعتی مسئله‌دار به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد مسائل 150 واحد بررسی شده و راهکارها و تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: موضوع تعیین حق آبه‌های کشاورزان از سد جدید از مهمترین مسائل مورد نظر بود که تصمیم گرفته شد تا مستندات حق آبه‌های شهرستان در سفر آخر هفته معاون امور آب وزیر به اصفهان مورد بررسی قرار گیرد و هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

زرگرپور تاکید کرد: کشتارگاه بزرگ صنعتی دام این شهرستان هم با توجه به پیشرفت خوبی که داشته ظرفیت مناسبی برای این شهرستان است وارائه تسهیلات برای تکمیل این پروژه هم در دستور پیگیری قرار گرفت تا به زودی تکمیل و افتتاح شود.

استاندار اصفهان درباره مسئله یکپارچه‌سازی اراضی و مشکلات اجتماعی و موانع بر سر راه این کار تصریح کرد: این تجربه یکبار به صورت ناموفق در گلپایگان اجرا شده به همین دلیل باید با ایجاد تشکل‌ها یکپارچه‌سازی از مسیر دیگری صورت گیرد تا بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی هم برطرف شود.

وی با اشاره به مسائل مربوط به بخش آب و فاضلاب شهرستان تصریح کرد: ایجاد شبکه فاضلاب برای این شهرستان بسیار حیاتی است اما با توجه به بودجه 160 میلیارد تومانی این پروژه، نمی‌توان با اعتبارات دولتی این کار را انجام داد و تنها راه آن اجرا به روش B.O.T و فروش پساب فاضلاب به دولت و صنایع بزرگ است.

زرگرپور با بیان اینکه مشکلات مسکن مهر در همه جا وجود دارد، خاطرنشان کرد: مقرر شده اعتباری برای برطرف‌سازی بخشی از مشکلات مسکن مهر گلپایگان اختصاص یابد علاوه بر اینکه ایجاد پاسگاه انتظامی و مسجد هم در دستور کار قرار دارد و ساخت مدرسه هم با کمک اداره کل نوسازی، کمک‌های مردمی و اعتبارات ویژه امکان پذیر می‌شود.

کشف بسته‌های حشیش از خودروی تصادفی

سرهنگ رجبعلی مختاری گفت: پس از تصادف یک دستگاه سواری پراید در محور «مورچه‌خورت» این شهرستان مأموران متوجه شدند این خودرو متعلق به دو قاچاقچی مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر اظهار داشت: در بازرسی اولیه از این خودرو مقدار یک کیلوگرم حشیش که داخل صندلی‌های جا ساز شده بود کشف شد.

وی ادامه داد: در بازرسی تکمیلی و تخصصی که توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شد مقدار 12 کیلو و 980 گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای درون لاستیک زاپاس جا ساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر در پایان با اشاره به اینکه در مجموع 13 کیلو و 980 گرم حشیش از داخل این خودروی تصادفی کشف شد خاطر نشان کرد: طی بررسی صورت گرفته جراحات وارده به قاچاقچی صدمه‌دیده زیاد جدی نبوده که پس از ترخیص از بیمارستان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده خواهد شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: سیلک ، سد ، حشیش ، تابناک اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار