با افتتاح پروژه بیابان‌زدایی شرق اصفهان صورت گرفت
تابناک: با افتتاح پروژه بیابان‌زدایی شرق اصفهان، 10 هزار هکتار از زمین‌های اصفهان توسط اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان و به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه امام علی(ع) بیابان‌زدایی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 17 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، پروژه بیابان‌زدایی شرق اصفهان پیش از ظهر امروز برای 10 هزار هکتار از زمین‌های شرق اصفهان توسط استاندار اصفهان با کاشت چند اصله نهال به صورت نمادین افتتاح شد.

با افتتاح این پروژه عظیم، عملیات کشت نهال، مراقبت، آبیاری در راستای مقابله با گرد و غبار توسط اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان و به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه امام علی(ع) در دشت سجزی شرق اصفهان آغاز شد.

انجام این پروژه باعث ایجاد و توسعه عرصه پرورش 207 مورد دام سنگین و 152 مورد دام سبک خواهد شد؛ همچنین باعث ایجاد و توسعه 231 مورد کارگاه تولید قارچ و 21 مورد پرورش ماکیان می‌شود؛ ایجاد و توسعه 71 مورد پرورش شیلات و 2 هزار و 500 کلنی پرورش زنبور عسل از دیگر خروجی‌های این پروژه است.

ایجاد و توسعه 19 مرکز پرورش شترمرغ و 172 مورد احیای فرش دستبافت، 17 مورد گلخانه، 12 مورد صنایع تبدیلی و 6 مورد کارگاه تولید ورمی کمپوست تنها بخشی از اقدامات و ایجاد عرصه‌های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج ناحیه امام علی(ع) در شرق اصفهان است که در مجموع تاکنون برای هزار و 782 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وجود کانون‌های بحرانی دشت سجزی و برخوار با خسارت اقتصادی بالغ بر 36 میلیارد تومان در سال (بر اساس آمار سال 1388) بر اهمیت مقابله با بیابان‌زایی برای حفظ حیات و حراست از مناطق استراتژیک پیرامون آن افزوده است.

به گزارش فارس، از سال گذشته دستور کنترل کانون‌های گرد و غبار در وسعت 10 هزار هکتار توسط استاندار اصفهان صادر شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار