تابناک: با این وجود خبرها حاکی از بسته شدن دریچه های سد زاینده رود از امروز است. اما اینکه چگونه قرار است آب با این همه وعده تا آخر نوروز باز باشد، به بررسی بیشتری نیاز دارد.
کد خبر: ۱۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱ 11 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، گشوده شدن دریچه های سد زاینده رود برای جاری شدن آب در شهر و رسیدن آن به کشاورزان شرق و شمال اصفهان خبری بود که چند هفته اخیر سبب شادی بسیاری از مردم اصفهان به ویژه کشاورزان شرق شد. گرچه در پس این شادی نگرانی هایی هم بابت به ثمر رسیدن یا نرسیدن کامل محصول کشاورزان اصفهانی وجود داشت اما به هر روی این اتفاق طی سالهای اخیر به یکی از نشاط های اجتماعی شهر اصفهان بدل شده است.

نشاطی که گویی قرار است تا در نوروز نیز سهم میهمانان نوروزی اصفهان هم باشد و زاینده رود با جریان خود به استقبال مسافران نصف جهان برود.

در مدتی که زاینده رود به جریان خود در اصفهان ادامه می داد مسئولان مختلف اعم از فرماندار و مدیر آب منطقه ای اصفهان خبر از ادامه دار بودن جریان آب در رودخانه طی ایام آغازین سال 94 سخن گفتند.
موضوعی که حتی در صبحت های روز گذشته محمدعلی طرفه، معاون عمرانی استاندار اصفهان هم به شفافیت بیان نشد و وی تنها به این موضوع بسنده کرد که "آب در زاینده رود همچنان جاری است و مسافران نوروزی امسال شاهد طراوت این رودخانه خواهند بود".

وی همچنین به این موضوع هم اشاره کرده بود که رییس جمهوری ماه گذشته در سیزدهمین سفر استانی خود به استان اصفهان از وزیر نیرو و استاندار اصفهان خواست تا برای جریان دائمی آب در رودخانه زاینده رود اقدام کنند و این امر در دستور کار مسوولان ذی ربط قرار دارد.

با این وجود خبرها حاکی از بسته شدن دریچه های سد زاینده رود از امروز است. اما اینکه چگونه قرار است آب با این همه وعده و وعید مدیران اصفهان در شهر تا آخر نوروز در شهر جریان داشته باشد، به بررسی بیشتری نیاز دارد.

شاید راهکار مسئولان برای تداوم جریان آب در زاینده رود همان روال سابق باشد که براساس آن با تغییر مسیر آب و بستن بندی که شهرداری اصفهان با اجازه از کشاورزان در آبانماه سال جاری آن را در مسیر رودخانه ساخته بود، باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار