تابناک: همیشه پای یک سرخابی در میان است؛ این زمزمه ای است که این روزها زیاد آن را در صحبتهای مردمی می شنویم چرا که مافیای رسانه ای دو تیم که تا پیش از این سپاهان را مورد حمله قرار می داد هم اکنون پیکان تیز انتقادات و جوسازی های خود را به سمت ذوب آهن نشانه گرفته تا شاید بتوانند راه قهرمانی خود را را با پرداختن به حواشی در لیگ هموار کنند!
کد خبر: ۱۲۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 14 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، همیشه پای یک سرخابی در میان است؛ این زمزمه ای است که این روزها زیاد آن را در صحبتهای مردمی می شنویم چرا که مافیای رسانه ای دو تیم که تا پیش از این سپاهان را مورد حمله قرار می داد هم اکنون پیکان تیز انتقادات و جوسازی های خود را به سمت ذوب آهن نشانه گرفته تا شاید بتوانند راه قهرمانی خود را را با پرداختن به حواشی در لیگ هموار کنند!

زمانی که دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در چارچوب رقابت های یک چهارم نهایی جام حذفی قرار بود برگزار شود پیش از آغاز بازی نگران بودیم باز هم مشکلات داوری در دیداری که یک طرف آن تیم پرسپولیس و یک سوی دیگر آن تیمی از اصفهان است پیش بیاید و خدای ناکرده حقی از تیمی ضایع شود اما گویی انتظار بیجایی داشتیم چراکه مانند روال سال های اخیر بازهم یک تصمیم بحث برانگیز از سوی داور تمام مسائل این دیدار را تحت الشعاع خودش قرار داد و باز هم افتاد آن اتفاقی که نباید رخ می داد.

در دقیقه 22 این دیدار طی فرار زیبایی که کاوه رضایی انجام می دهد با گلر پرسپولیس تک به تک می شود، شوت مهاجم ذوبی ها به بدن ایمان صادقی که از محوطه جریمه پرسپولیس بیرون آمده خورده و در ادامه داور مسابقه و به ویژه کمکش این صحنه را خطای هند تشخیص می دهند تا فریاد اعتراض پرسپولیسی ها و هوادارانشان بلند شود.

با توجه به بازی های بسیار خوبی که از بازیکنان ذوب آهن طی هفته ای اخیر سراغ داریم چه بسا اگر داور مسابقه گلر پرسپولیس را از زمین مسابقه اخراج نکرده بود شاگردان یحیی گل محمدی می توانستند بازی روانتری را از خود به نمایش گذاشته و در همان نود دقیقه کار پرسپولیس را یکسره کنند اما این اخراج سبب شد سرخپوشان پایتخت روی به دفاع همه جانبه آورده و فرصت های گل زنی را از ذوبی ها بگیرند.

دیداری که می توانست با توجه به آمادگی این روزهای اخیر دو تیم یک بازی بسیار زیبا از کار دربیاید با همین تصمیم اشتباه داور نه تنها از هیجان آن کاسته شد بلکه آغازی شد بر انواع و اقسام فحاشی ها چه در فضای مجازی چه از سوی هواداران پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه بر علیه داور و تیم های دیار نصف جهان، اتهام هایی که مانند روال سال های اخیر بازهم پای باند خیالی اصفهانی فدراسیون فوتبال را از سوی سرخپوشان پایتخت، به میان کشید.

هم در صحنه مورد بحث این دیدار و هم در بازی قبلی دو تیم در لیگ برتر که داور مسابقه برخورد توپ به سینه بنگر را به اشتباه خطای هند مدافع پرسپولیس تشخیص داد باید اوج بدشانسی را برای داور بازی و پرسپولیسی ها قائل شد، چراکه به واقع اتخاذ تصمیم صحیح از سوی هر دو داور (فغانی و جهانبازی) کاری بسیار مشکل و چالش برانگیز بود، دلیل این موضوع نیز این است که تنها با بازبینی چندین و چند باره فیلم بازی می توان متوجه شد که داور به اشتباه سوت زده است.

همین که بیننده تلویزیونی نیز در وهله نخست گمان می کند توپ به دست بازیکنان پرسپولیس برخورد کرده خود گویای این نکته بسیار مهم است که به هیچ عنوان عمدی در کار داوران این دو دیدار نبوده و هر گونه فحاشی بر علیه قاضیان این دو میدان از سوی هواداران این تیم و ایجاد هجمه از سوی بازیکنان سرخپوش اوج بی انصافی صورت گرفته پیرامون این موضوع است.

در همین بازی دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس در جام حذفی به زعم کارشناسان داوری روی مهدی رجب زاده خطای پنالتی نادیده گرفته شده و گل قاسم حدادی فر که از خط دروازه گذشته دیده نمی شود اما چرا به این دو موضوع هیچ رسانه ای نمی پردازد، سوالی است که پاسخ آنرا می توان در تعداد طرفداران دو تیم سرخابی و عزیزدردانه پایتخت و مافیای رسانه ای آنها با سایر تیم ها از جمله تیم های اصفهانی جستجو کرد.

این مافیای رسانه ای دو تیم که تا پیش از این سپاهان را مورد حمله قرار می داد هم اکنون پیکان تیز انتقادات و جوسازی های خود را به سمت ذوب آهن نشانه گرفته تا بلکه از این نمد کلاهی برای خودشان و تیم هایشان ساخته بلکه بتوانند قهرمانی سرخابی هارا با پرداختن به حواشی در لیگ هموار کنند!

این نکته تاسف برانگیز در رسانه ملی که باید اصل بی طرفی را رعایت کند نمود بیشتری دارد به نحوی که مجری یک برنامه پربیننده و دستیارانش طی این سال ها که فوتبال اصفهان اوج گرفته هر بار و به هر بهانه ای به فراخور اتفاقات رخ داده در مورد دو تیم اصفهانی با تیم های سرخابی، موضوعی را دستمایه حمله به فوتبال شایسته این دیار می کنند.

طی سالیان اخیر زدن اتهامات پیاپی از آب‌های آلوده تا غش کردن داور و قضاوت مغرضانه که هیچکدام هم ثابت نشد هر چند برای کوتاه مدت مسکنی برای پرسپولیس بود اما هیچگاه راهکار و درمانی اساسی برای پایان نتایج بد این تیم و خون دل خوردن هوادارانش نشد.

در فوتبال ایران نکته ای که به وضوح قابل مشاهده است این است که در شکست تیم ها دیواری کوتاه تر از دیوار داور نیست اما همین موضوع در مورد تیم های اصفهانی به دست های پشت پرده نیز ربط داده می شود چراکه موفقیت های سپاهان و ذوب آهن که خود را قطب های جدید فوتبال ایران معرفی کرده اند بیش از سایر تیم های لیگ بوده و از این جهت طبیعی است که چنین هجمه هایی نیز از سوی دو تیم استقلال و به ویژه پرسپولیس بر علیه آنها راه بیفتد.

در این میان دلمان برای آن دسته هواداران مظلوم و بی تقصیر پرسپولیسی می سوزد که بی خبر از علت واقعی این جنجال های بازیکنان تیمشان، که قصد دارند با فرافکنی کم کاری خودشان را توجیه و اذهان آنها را منحرف کنند، تنها دلیل عدم نتیجه گیری پرسپولیس را مسائل داوری، دست های پشت پرده و مافیای اصفهانی فدراسیون فوتبال می دانند. در پایان نکته ای یادمان افتاد، به راستی از آخرین قهرمانی پرسپولیس چند سال می گذرد؟!

یاداشت از: حمید معانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار