طنز نوشتی برای نگاهی دوباره به مشکلات عابرین سواره
اما حالا چند وقتیه که تو پیاده رو های شهر جایی برای ما نیست حالا ما مجبوریم خواسته یا ناخواسته سواره حساب بشیم یعنی از خیابان عبور کنیم . از جایی که هر لحظه ممکنه یه ماشین از پشت به ما برخورد کنه حالا فکر کنید ما نه بیمه داریم نه گواهینامه پس باز هم مقصر ماییم آخه پیاده تو خیابان چی کار می کنه
کد خبر: ۱۲۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 14 November 2015

راهنمایی  رانندگی هر روز داره قوانین جدیدی وضع می کنه ..نگرانم که تو قوانین جدید ما ویلچر سوار ها هنوز هم عابر پیاده حساب می شیم یا .....نمی دونم ..شاید فردا اعلام بشه که ما عابر پیاده ایم.. اما ما همچین هم پیاده نیستیم

حالا به هر دلیل ..............یا شاید ما هم سواره حساب بشیم.....اونوقت باید از گواهینامه گرفته تا کارت ویلچر و بیمه بدنه رو تهیه کنیم ... خدا نیاره اون روز رو که به دلیل نداشتن  مدارک یا سرعت غیر مجاز به پارکینگ منتقل بشیم .... حالا متوجه منظورم شدید...... پس من ... ما ..... باید خیلی مراقب  باشیم   از همین حالا من به عنوان مامور مخصوص جلوگیری از تصویب این قانون شروع به فعالیت می کنم ...و از شما دوستان خوبم تقاضا می کنم.

که  لطفا به بهانه اینکه شما جریمه نخواهید شد تند نروید...... حالا  اگه از تو پیاده رو می رید مشکلی نداره   ولی لطفا در صورت تصادف با من تماس بگیرید.... نه این خیلی واقعی به نظر نمی رسه که یه روزی ما سواره حساب شیم..

اما حالا چند وقتیه که تو پیاده رو های شهر جایی برای ما نیست حالا ما مجبوریم خواسته یا ناخواسته سواره حساب بشیم یعنی از خیابان عبور کنیم . از جایی که هر لحظه ممکنه یه ماشین از پشت به ما برخورد کنه حالا فکر کنید ما نه بیمه داریم نه گواهینامه پس باز هم مقصر ماییم آخه پیاده تو خیابان چی کار می کنه..اوه..یادم نبود اگه گواهینامه و مدارک نداریم پس پیاده ایم و محکومیم به عبور از پیاده رو هایی که پر از چاله ست ..باید برای این هم یه فکری بکنیم..

تو آخرین جلسه ای که با دوستانم داشتیم یه تصمیماتی برای رفع این مشکل گرفتیم.خیلی هم بد نیست  که پیاده رو ها رو بکنن  این طوری کارآفرینی هم می شه ..تازه جرثقیل چند بار ما رو از این چاله ها در بیارن..چه فکر خوبی روزی کلی خانواده این طوری تامین می شه راستی کارو بار آمبولانس ها هم بدک نیست مدام در حال حرکت اند .

خیلی از راننده های ماشین های شخصی هم می تونن با یه وام اندک آمبولانس دریافت کنن و کنار این پیاده رو ها برای خدمت رسانی به ما ها که ممکنه خیلی سالم از توی این چاله ها در نیایم مشغول به کار بشن..نه ممکنه دیر بشه کنار هر پیاده رو یه بیمارستان تاسیس می کنیم 

..میدونید چقدر کارآفرینیه تازه بیمارستان های دیگه هم خیلی شلوغ نمی شه  .  فکرش رو بکنی کلی دکه  که خرج زندگی شون رو با فروختن ساندیس و گل و کمپوت به عیادت کننده ها تامین می کنن .صله رحم هم که بماند.

 این جوری ما هم کلی با مسئولین خوب می شیم برای تاسیس بیمارستان های ما میان و تازه این حرف و حدیث هایی هم که برای پر کردن این چاله ها به میون اومده از بین می ره .!؟.....با راهنمایی رانندگی هم کاری نداریم ... ما همچنان پیاده ایم و از پیاده رو حرکت میکنیم   چون حالا بیماستان در همین نزدیکیه ...تازه کلی از این قشر زحمت کش کارگران هم مارو دعا می کنن . 

چون کارشون حسابی خوب میشه .کندن همه خیابون های شهر کار خوبی  تازه حقوق خوبی هم داره .تازه گل فروشی ها هم رونق میگیره....اما خودمونیم ها من و دوستانم واقعا عالی فکر میکنیم..

حالا دیگه مشکل ما ویلچر سوار ها حله .. از همین جا اعلام می کنم ..اگه به همفکری نیاز داشتید .با ما تماس بگیرید تا از ایجاد هر گونه  تنش در جامعه و دعوا با مسئولین جلوگیری کنیم...خود ستایی نباشه فکر کنم امسال این طرح ما بهترین طرح کارآفرینی کشور محسوب بشه....

اما آخرش ما پیاده ایم پس ما هم به عنوان شهروندان می تونیم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم .مثلا 600 نفر استخدام کنیم که یه گوشه وایستن و همه با هم مارو سوار کنن .

این هم یه فکر خوب یا مثل این تابلو های پر درآمد محل پارک معلولین ..که در تمام روز اطرافشون محل پارک و شلوغ از همه قشر جامعه پیدا می شه جز معلول اصلا شما می دونید چقدر در حق این پارکبان ها ظلم می شد چقدر حقوق های ناچیز می گرفتن که با نصب این تابلو ها بعضی از این  پارکبان ها ... ولش کن من تهمت نمی زنم خودتون قضاوت کنید .

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار