تابناک: مدیرامور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: به دنبال این هستیم که 40 درصد از آب شرب روستاها از طریق سد کوچری تأمین شود.
کد خبر: ۱۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ 11 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آب و فاضلاب روستایی گلپایگان به هفت هزار و 500 مشترک خدمات رسانی می‌کند و تمام روستاهای شهرستان تحت پوشش اين ارگان هستند.

وی ادامه داد: 360 کیلومتر خط انتقال و توزیع آب در قالب هفت مجتمع، آبرسانی روستاها را انجام می‌دهد که تعداد مجتمع‌ها و بزرگی آنان این شهرستان را نسبت به شهرستان‌های دیگر متمایز کرده است.

مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان با اشاره به حفر سه حلقه چاه به منظور تأمین آب نوروز و تابستان سال آینده شهرستان گفت: اين سه حلقه چاه با اعتباري بالغ بر 295 میلیون تومان حفر شدند و آخرین حلقه آن از اين چاه‌ها در روزهای گذشته وارد مدار بهره برداری شد.

رحیمی در رابطه با الگوی مصرف آب افزود: طبق برآورد کارشناسان 47 درصد از مشترکان گلپايگاني الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، 33 درصد دو برابر الگوی مصرف، از آب استفاده می‌کنند و 20 درصد هم بیش از دو برابر الگو، آب مصرف می‌کنند، لذا از تمام مشترکان می‌خواهیم که نهایت صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشند و از آب شرب تنها برای مصارف شربی استفاده كنند.

وی در رابطه با واحد کنترل کیفیت آب روستایی اضافه کرد: واحد کنترل کیفیت آب روستایی مجهز به یک آزمایشگاه آب شناسی است که تاکنون هزار و 100 مورد نمونه برداری و آزمایش‌های میکروبی، 95 مورد نمونه برداری و انجام آزمایش‌های موردی و... انجام داده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان با اشاره به تحقق 74 درصدي اعتبارات آبفار در سال جاری خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون اعتبارات خشکسالی به آب و فاضلاب روستایی استان پرداخت نشده است.

رحیمی با بيان اينكه قیمت آب روستایی یک سوم آب شهری است، اظهار کرد: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب برای آبفار حدود هزار تومان است و آب‌بهايي كه مردم پرداخت مي‌كنند 100 تومان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تخصیص آب از سد کوچری برای روستاها گفت: تاکنون پیگیر تخصيص 74 لیتر در ثانیه آب هستيم که این میزان 40 درصد تخصيص‌ها، آب مورد نیاز روستاها است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان درخصوص قطعی آب روستاها در سال آینده گفت: با اقداماتی که انجام شده است امیدواریم قطعی آب به حداقل ممکن برسد و به جز یکی دو روستا، روستاهای دیگر با کمبود آب و یا قطعی آن مواجه نشوند، همچنین با تجهیز و راه اندازی یک حلقه چاه، خرید تابلو برق جدید و پمپ متناسب با مقدار آب مورد نیاز مجتمع سعیدآباد شاهد قطعی آب در این مجتمع نيستيم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار