استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان 170 سمن ویژه جوانان فعالیت می کنند، گفت: این سمن ها نه تنها در امور جوانان بلکه در موضوعات مختلف و موثر برای جوانان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۱۲۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 09 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سامانه ملی همسان گزینی همسر از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر سایت تبیان همزمان با 'هفته ازدواج' در اصفهان راه اندازی شده است.

این سامانه، محلی برای تجمیع و سازماندهی مجاز واسطه گران و معرفان ازدواج و به نوعی شبکه ای از معرفان و واسطان، مشاوران، راستی آزمایان و امناست.

ثبت نام واسطه های ازدواج نخستین بخش راه اندازی این سامانه است که افراد بالای 30 سال و دارای حسن شهرت و صلاحیت می توانند در آن ثبت نام و پس از تایید صلاحیت از سوی شبکه امنا و دریافت مجوز در این سامانه فعالیت کنند.

دختران و پسران جوانی که قصد انتخاب همسران همسان(هم کفو) خود را دارند با مراجعه به واسطه های مجاز و سپس با کد مربوط به معرف و واسطه مربوطه در سامانه همسان گزینی ثبت نام می کنند و از طریق این سامانه به افراد هم کفو خود معرفی می شوند.

استاندار اصفهان روز یکشنبه در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه مجمع خیرین ازدواج در این استان تشکیل شده است، گفت: این مجمع به ازدواج جوانان کمک و مشکلات پیش روی این امر مقدس را برطرف می کند.

رسول زرگرپور همچنین در باره مشارکت اجتماعی جوانان در امور مختلف با اعلام حمایت مدیریت استان از ایجاد سمن ها توسط جوانان افزود: ایجاد سمن ها و تشکل های غیر دولتی بستر بسیار مناسبی برای مشارکت جوانان در امور است.

وی اظهار کرد: در این پیوند اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال انجام است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: جوانان برای ایجاد سمن ها در ابتدا به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه و سمن های موقت ایجاد می کنند و بعد از دو سال می توانند این سمن ها را به استانداری ارجاع دهند و مجوز وزارت کشور را بصورت رسمی اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان 170 سمن ویژه جوانان فعالیت می کنند، گفت: این سمن ها نه تنها در امور جوانان بلکه در موضوعات مختلف و موثر برای جوانان فعالیت می کنند.

زرگرپور افزود: در کنار فعالیت های این نهادها بالغ بر500 سمن نیز مربوط به غیرجوانان و حدود 600 مجموعه خیریه در استان فعالیت می کنند که وضعیت بسیار خوبی دارند.

وی با اشاره به برنامه های شورای راهبری سمن های جوانان گفت: بعضی از این سمن ها مشکلاتی دارند که تلاش خواهیم کرد مسائل آن ها بزودی مرتفع شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر مشارکت جوانان در امور، بکارگیری جوانان در فعالیتها و استفاده از فکر، ایده و خلاقیت این قشر تاکید دارند و یکی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید نیز مشارکت مردم بویژه جوانان در امور و شوون مختلف است که نمونه عینی آن را می توان در مبارزه با مواد مخدر مشاهده کرد.

وی ادامه داد: از سمن ها درخواست می کنیم که در موضوعاتی تشکل های خود را تشکیل دهند که مسائل و مشکلات استان از جمله مسائل زیست محیطی، بانوان، کاهش طلاق و افزایش ازدواج و دیگر موارد را دربرگیرد.

استاندار اصفهان اعلام کرد: سمن هایی که بیشتر اعضای آن ها جوانان هستند چون از شور، اشتیاق و انگیزه بیشتری نسبت به دیگر سمن ها برخوردارند تحت حمایت قرار خواهند گرفت و در امور مختلف از آن ها استفاده خواهد شد.

زرگرپور همچنین به طراحی پرتال ساماندهی مراکز مشاوره جوانان اشاره کرد و افزود: این پرتال در آینده نزدیک اجرا می شود و جوانان می توانند با مراجعه به این پرتال از مراکز مشاوره در موضوعات مختلف اطلاع یابند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مقوله مهارت های زندگی نیز طراحی شده است، افزود: این امر از طریق بهزیستی اجرا خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار