استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان گفت: بر ‌اساس آمار غیررسمی موجود حدود 2 تا 3 میلیارد دلار قاچاق پوشاک وجود دارد و بر این اساس تولیدکنندگان پوشاک استان نیز همیشه گله‌مندی داشتند.
کد خبر: ۱۲۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 08 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: چند بند و ماده از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح شده است که این اصلاحات اختیارات بیشتری را به مجریان می‌دهد که بتوانند بهتر به این امر مهم که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در قانون گذشته مواد دخانی ضبط شده تعیین تکلیف نمی‌شد، افزود: تعیین تکلیف این امر صورت گرفته و خوشبختانه قانون شرایط مناسب‌تری را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم کرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه از 3 نقطه در کشور فراورده‌های نفتی صادر می‌شود، تصریح کرد: یکی از این نقاط اصفهان است و یکی از نیازهایی که برای صادرات وجود دارد ایجاد آزمایشگاه خاص برای آنالیز فراورده‌های نفتی است.

وی افزود: تاکنون این فراورده‌ها برای آنالیز به تهران فرستاده می‌شدند و ظرف 6 ماه گذشته با تلاش‌های مستمری که صورت گرفت 2 آزمایشگاه مرجع در اصفهان تأسیس شد.

زرگرپور بیان کرد: یکی از این آزمایشگاه‌ها بسیار مجهز و کامل در شرکت هواپیمایی هسا ایجاد شده است که می‌تواند همه فراورده‌های نفتی را آنالیز کند و قاچاق یا غیر قاچاق بودن آن‌ها را تشخیص دهد و دیگر آزمایشگاه مرجع نیز توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی گفت: با ایجاد این دو آزمایشگاه مرجع، صادرکنندگان فراورده‌های نفتی از یک مشکل بزرگ و اساسی که گاهی چندین ماه زمان می‌برد که بتوانند فراورده خود را صادر کنند رهایی یافتند.

استاندار اصفهان با اشاره به قاچاق پوشاک افزود: بر ‌اساس آمار غیررسمی موجود حدود 2-3 میلیارد دلار قاچاق پوشاک وجود دارد و بر این اساس تولیدکنندگان پوشاک استان نیز همیشه گله‌مندی داشتند که به دلیل ورود کالاهای قاچاق کار آن‌ها بی‌رونق و بعضاً تعطیل شده است.

وی به ابلاغ طرح وزارت صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی درباره مبارزه با قاچاق پوشاک اشاره کرد و افزود: این طرح از یکی دو ماه اخیر در اصفهان پیاده شده است که سبب می‌شود کالاهایی که برند دارند شناسایی شوند و تحت برند خود به‌ فروش برسند و کالاهایی که قاچاق است با آن‌ها برخورد شود.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح در استان و کشور جلوی قاچاق پوشاک گرفته شود و سبب شود که واحدهای تولیدی پوشاک بتوانند به رونق گذشته خود بازگردند.

وی به برگزاری نمایشگاه اقلام قاچاق کشف شده در حاشیه این جلسه اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا چه از بعد اقتصادی و چه از بعد فرهنگی و بهداشتی ضربه محکمی را به کشور می‌زند و عزم ما جزم‌تر شده است که با این مقوله برخورد جدی‌تری داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار