تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بر اساس پیش بینی‌ها و میانگین ورود گردشگر در سال‌های گذشته به احتمال فراوان اصفهان در نوروز پیش رو با افزایش 15 درصدی مسافران نوروزی مواجه خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ 10 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فریدون الهیاری اظهار کرد: اصفهان برای گردشگر داخلی جذاب است و قطعاً شهرت اصفهان در کشور، منطقه و جهان به قدری است که هر بیننده‌ای را به سمت خود خواهد کشاند و قطعاً جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و معنوی اصفهان برای مردم داخل کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در رسانه‌های دیداری و شنیداری و مطبوعات همواره به مردم شناسانده می‌شود، افزود: سعی داریم با توجه به نزدیکی نوروز گردشگری را در استان تقویت کنیم و توجه را از مرکز استان به سمت شهرستان¬ها ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: سیاست این اداره کل بر این است که در بحث گردشگر استان محور حرکت کند و معرفی و تبلیغ همه شهرستان‌ها را انجام دهد و فقط به کلان‌شهر اصفهان معطوف نگردد و از شهرستان‌ها و ستادهای هماهنگی سفر آن‌ها درخواست کرده‌ایم که یک نماد خاص شهر خود را بزرگ کنند تا بتوانند جذب مسافر داشته باشند.

الهیاری اضافه کرد: بحث گردشگری تابع عوامل مختلفی است و کم و زیاد شدن تعداد گردشگر به اتفاقات ناگهانی یا دراز مدتیبستگي دارد که در منطقه رخ می‌دهد، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها و میانگین ورود گردشگر در سال‌های گذشته به احتمال فراوان اصفهان در نوروز پیش رو با افزایش 15 درصدی مسافران نوروزی مواجه خواهد بود که این یعنی 15 درصد گردشگری داخلی بیشتر وارد اصفهان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اماکن و اقامتگاه‌ها بخشی از صنعت گردشگری هستند، افزود: امسال 13 هزار تخت در اماکن اقامتی درنظر گرفته‌ایم که حدود یک هزار تخت بیش از سال گذشته است و به این تعدا یکسری اماکن موقتی از جمله مدارس و خانه‌های استیجاری نیز اضافه می‌شوند تا در اوج پیک سفر با مشکل اقامت در اصفهان مواجه نباشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: کمپ‌های شهرداری و خانه‌های مسافر یا همان خانه‌های استیجاری در اصفهان و کاشان برقرار خواهند بود و دائمی نیستند.

الهیاری خاطرنشان کرد: خانه‌های استیجاری (خانه مسافر) و مدارس نیز زمانی در مدار اقامت قرار خواهند گرفت که تمام ظرفیت هتل‌ها، مهمان¬پذیرها و مکان‌های گردشگر پذیر پر شده باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :