معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان:
کد خبر: ۱۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹ 10 March 2015
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در شهرستان های خوزستان به دلیل بالا بودن آمار مهاجرت، زمین خواری زیاد اتفاق می افتد.

فرج اله خبیر سه شنبه درجلسه فرمانداران خوزستان در محل استانداری این استان در اهواز اظهارکرد: مهاجرت به شهرستان هایی همچون اندیمشک و بهبهان که از ورودی های خوزستان هستند و شهرستان اهواز به دلیل شرایط خاص صنعتی بودن زیاد است.

وی گفت: مهاجرت افراد مختلف باعث می شود که معضلاتی همچون زمین خواری در این استان افزایش یابد.

وی بیان داشت: زمین خواری هایی که در گذشته رخ داده ، مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در بسیاری از مناطق خوزستان موجب شده، و اگر به سرعت جلوی این مشکل گرفته نشود می تواند عواقب بسیار سنگینی را برای استان در پی داشته باشد.

خبیر افزود: افراد حاشیه نشین با کم ترین هزینه مسکنی را در زمینی که به طور غیرقانونی تصاحب کرده اند احداث، و مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در این مناطق ایجاد می کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان داشت:برخی زمین خواران نیز زمین های حاشیه شهرها را با قیمت بسیار پایین خریداری، و با قیمت گزاف به فروش می رسانند و خریداران نیز اقدام به کارهای غیر قانونی می کنند.

وی گفت: باید ستادی در خوزستان برای مقابله با زمین خواری ایجاد شود و هر شهرستان در حوزه استحفاظی خود نظارت کافی را بر اراضی منطقه خود داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان داشت: یکی از مشکلات عمده در خوزستان بحث تغییر کاربری زمین ها است که برای مقابله با این مشکل باید فرهنگ سازی و آموزش های لازم ارایه شود.

کیخسرو چنگلوایی افزود: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم اکنون در چهار شهرستان بهبهان، شوشتر، دزفول و شوش گشت های ویِژه بازرسی مستقر کرده ،و بزودی این گشت درتمامی شهرستان های این استان نیز راه اندازی می شود.

وی اظهارکرد:این سازمان برای نظارت بیشتر نیاز به 40 نیروی جدید دارد و باید با تامین اعتبار لازم این نیروها جذب شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار