کد خبر: ۱۲۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 05 November 2015

مدیر بنیاد مونمارتر و سرپرست هیئت فرهنگی و گردشگری شهر سن پترزبورگ گفت: مردم شهر سن پترزبورگ اطلاعات کمی درباره ایران و به ویژه شهر اصفهان دارند.

به گزارش روابط عمومی مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، یلنا ورخوفسکایا در جلسه مشترک مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با هیات فرهنگی و گردشگری شهر سن پترزبورگ اظهار کرد: تبادل اطلاعات حقیقی میان اصفهان و سن پترزبورگ را برای شناخت بهتر گردشگران از دو کشور ضروری است و قبل از هرچیز باید بدانیم برای مردم هر دو شهر چه چیزهایی جذابیت بیشتری دارد تا بتوانیم براساس آن برنامه ریزی کنیم.

وی در این جلسه شکل گیری سازمان های مردم نهاد برای حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه صنایع دستی و گردشگری را ستود و آن را اقدامی عاقلانه توصیف کرد.

این هنرمند روسی تبارگفت: یکی از جذابیت ها در صنعت گردشگری، تفاوت هاست و گردشگران به دنبال تجربه های جدید هستند.

مدیر بنیاد مونمارتر روسیه با بیان اینکه حضور ایران در جشنواره باغ های سلطنتی سن پترزبورگ ثابت کرد که مردم روسیه و بوِیژه سن پترزبورگ به هنر، فرهنگ، موسیقی و صنایع دستی اصفهان و ایران علاقه مند هستند، بیان کرد: اما از یکسو عکس‌العمل مردم سن پترزبورگ به ما ثابت کرد که مردم این دیار اطلاعات بسیار کمی درباره اصفهان و ایران دارند.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم تبلیغ و اطلاع رسانی درباره ایران و اصفهان را بسیار پررنگ تر

کنیم، در واقع باید به مردم روسیه بگوییم که ایران کشوری امن با مردمی مهربان است و خدمات بسیار جذابی برای ارائه به گردشگران دارد.

یلنا ورخوفسکایا با اشاره به اینکه پنج بار است که به ایران سفر می کند، اظهار کرد: در یکی از سفرهایم به ایران، دخترم را با خودم همراه کردم، او به شدت تحت تاثیر مهربانی و احترام مردم ایران به گردشگران قرار گرفته بود و بعد از بازگشت به روسیه تصمیم گرفت زبان فارسی را یاد بگیرد.

در ماه ژوئن مصادف با خردادماه سال جاری، اصفهان به عنوان نماینده ایران و با محوریت مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جشنواره باغ های سلطنتی سن پترزبورگ که همزمان با شب های نقره ای سن پترزبورگ بود شرکت کرد، در این جشنواره 10 روزه هنرمندان صنایع دستی اصفهان خوش درخشیدند و موفق به کسب جوایزارزشمندی شدند . این ارتباطات در ادامه باعث شد که هیاتی از فعالان عرصه فرهنگ و گردشگری شهر سن پترزبورگ برای کشف مشترکات جدید و تعمیق روابط فرهنگی ایران و سن پترزبورگ به اصفهان سفر کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار