کد خبر: ۱۲۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 05 November 2015


سرپرست کل باغ موزه های روسی از فراهم بودن برگزاری نمایشگاه های موزه ای موزه داران بخش خصوصی خبر داد و افزود: در حال حاضر 400 موزه در شهر سن پترزبورگ فعال هستند.

الگاچردانستوا سرپرست کل باغ موزه های روسی و کارمند موزه روسیه اظهار کرد: دو موزه مشهور سن پترزبورگ موزه آرمیتاژ و موزه روس هستند که تحت پوشش دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه رئیس موزه آرمیتاژ یک ایران شناس مشهور است، افزود: در کنار موزه روس موزه اقوام شناسی قرار دارد که نمایشگاه های متعددی درباره ایران برگزار کرده است.

سرپرست کل باغ موزه های روسی با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه های مرتبط در سن پترزبورگ باید به سرعت اقدام کرد، گفت: برنامه‌های نمایشگاهی موزه در سن پترزبورگ تا دو سال آینده بسته شده است.

الگاچردانستوا از ایران و اصفهان دعوت کرد تا در ایجاد نمایشگاه دائمی ایران دریکی از باغ های سن پترزبورگ شرکت کنند.

به گفته وی تا کنون کشورهای زیادی همچون روسیه، فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس وقزاقستان برای شرکت در این طرح که از سوی موزه روسیه پیشنهاد شده است، اعلام آمادگی کرده اند.

نکویی هنرمند اصفهانی نیز در این مراسم به سفر خود به شهر سن پتزبورگ اشاره و اظهار کرد: اصفهان و سن پترزبورگ هر دو مردمی فرهنگ دوست و مهربان دارند و این دو ویژگی می تواند این دو کشور را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی با ایزوله کردن کشورهای مخالف خود مانع ارائه و مخابره اطلاعات صحیح به مردم می شوند و در واقع تلاش ما در ایران و شما در روسیه باید در جهت ارائه اطلاعات صحیح به مردم جهان از کشورهایمان باشد.

در ماه ژوئن مصادف با خردادماه سال جاری، اصفهان به عنوان نماینده ایران و با محوریت مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جشنواره باغ های سلطنتی سن پترزبورگ که همزمان با شب های نقره ای سن پترزبورگ بود شرکت کرد، در این جشنواره 10 روزه هنرمندان صنایع دستی اصفهان خوش درخشیدند و موفق به کسب جوایزارزشمندی شدند . این ارتباطات در ادامه باعث شد که هیاتی از فعالان عرصه فرهنگ و گردشگری شهر سن پترزبورگ برای کشف مشترکات جدید و تعمیق روابط فرهنگی ایران و سن پترزبورگ به اصفهان سفر کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار