مدیرکل ارشاد کردستان خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: هشتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه به مدت 2 روز اواخر ماه صفر در استان کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 03 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره شعر عاشورایی در سنندج، اظهار کرد: بخش ویژه این کنگره معنوی است و محوریت آن بر شخصیت امام حسین(ع) است و به تبیین حادثه عاشورا می پردازد.

وی معرفی فرهنگ عاشورایی به جامعه را ضروری دانست و گفت: بیان حادثه عاشورا می‌تواند تاثیرات فرهنگی و معنوی مثبتی در جامعه اسلامی به جا بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه کنگره شعر عاشورایی امسال بر پایه علمی و پژوهشی طراحی شده است، تصریح کرد: طراحی بر اساس پژوهش منجر به غنی‌تر شدن محتوا و تاثیرگذاری فرهنگی بیشتری در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد هشتمین دوره کنگره شعر عاشورایی در جهت تغییر محتوا حرکت کرده گفت: در کنگره امسال افزون بر بخش شعر، مقالات نیز به آن اضافه شده است.

حجت‌الاسلام جعفری از حضور شخصیت‌های علمی و ادبی و صاحب نظران حوزه عاشورایی، چهره‌های فرهنگی و ادبی قروه و مجمع جهانی مذاهب و دانشجویان و اساتید دانشگاهی در این کنگره خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: بخش دیگر کنگره مربوط به حوادث منا و کشته شدن شمار زیادی از مسلمانان و بخشی نیز به شهدا و ایثارگران اختصاص یافته است که انتظار داریم سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ابراز امیدواری کرد، سال آینده بخش فیلم عاشورایی به سایر بخش‌های کنگره افزوده شود.

در این جلسه از پوستر هشتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه رونمایی شد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار