رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور هرگونه دست اندازی دولت به بخش درمان تامین اجتماعی را محکوم کرد و گفت: این کار تعرض به حقوق کارگران و بازنشستگان است.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 03 November 2015
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور هرگونه دست اندازی دولت به بخش درمان تامین اجتماعی را محکوم کرد و گفت: این کار تعرض به حقوق کارگران و بازنشستگان است.

اولیاء علی‌بیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در خصوص ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت، گفت: این کار را به شدت محکوم می‌کنیم و با آن مخالفیم.

وی در خصوص دلایل این مخالفت نیز تصریح کرد: این کار در درجه اول خلاف اصل 44 قانون اساسی است که باید دولت کوچک شود و به بخش خصوصی اختیارات بیشتری داده شود.

وی ادامه داد: به علاوه بر اساس نص صریح قانون، سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی و غیردولتی است که منابع آن توسط حق بیمه کارگران تامین می‌شود و دولت هیچ نقشی در خصوص تامین منابع آن ندارد، پس نباید به این سازمان دست اندازی داشته باشد.

به گفته این مسئول، 30 درصد حق بیمه کارگران پیش از آنکه حقوقشان واریز شود به تامین اجتماعی داده می‌شود، پس کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران سهام داران و صاحبان اصلی تامین اجتماعی هستند و منابع این سازمان حق‌الناس و مربوط به این اشخاص است.

علی‌بیگی هرگونه تلاش برای ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت را تعرض  به حق‌الناس دانست.

این مسئول اظهار کرد: اگر وزارت بهداشت می‌خواهد برای سلامت کشور کاری کند، نباید به منابع کارگران و تامین اجتماعی تعرض کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از افراد جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: اگر دولتی کمکی به این سازمان نمی‌کند، مزاحمتی هم نداشته باشد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور وظیفه اصلی تامین اجتماعی را برقراری امنیت و آرامش برای مردم دانست و تاکید کرد: با مدیریت خوب دو سال اخیر تامین اجتماعی مردم احساس آرامش می‌کنند و دولت به جای قدردانی از این سازمان قصد دست اندازی هم دارد.

علی‌بیگی با اشاره به بدهی 100 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی، تاکید کرد: دولت و وزرات بهداشت اگر نگران درمان کارگران و بازنشستگان هستند، بخشی از بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

وی از رضایت نسبی کارگران از خدمات تامین اجتماعی یاد کرد و افزود: ما با دولت هم دل هستیم و امیدواریم دولت نیز با ما همکاری داشته باشد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان گفت: ظاهرا هدف دولت و وزارت بهداشت از این کار یکپارچه سازی بخش درمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار