تابناک: 500 کامیون پنج روز پیش از بندرعباس و میناب راهی اصفهان میشوند تا بار گوجه خود را در کارخانه تخلیه و بعد به دنبال کار خود بروند اما نمی دانستند پایشان اینجا گیر می کند و مهمان چندین روزه این کارخانه میشوند.
کد خبر: ۱۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰ 09 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، چند روزی است که ماجرای کامیون های حامل گوجه که در یک کارخانه در اصفهان معطل مانده اند، خبرساز شده است.

یکی از کارخانه های مواد غذایی اصفهان به نام آیدا، امروز برای هفتمین روز است که میزبان کامیون های به قول خود ناخوانده از بندرعباس در محوطه این کارخانه است.

حدود 500 کامیون از روز چهارشنبه هفته گذشته از بندرعباس و میناب راهی اصفهان میشوند تا بار گوجه خود را در کارخانه آیدا تخلیه و بعد از یک روز به شهر خود بازگشته و به دنبال کار خود بروند اما نمی دانستند که وقتی پایشان به کارخانه باز شوند مهمان چندین و چند روزه این کارخانه می شوند اما مهمانانی که چندان خوب هم از آنها پذیرایی نشده است.

سید حسن صالحی یکی از رانندگانی است که روزها در این کارخانه معطل مانده است و هنوز هم بار ماشینش کامل تخلیه نشده. وی در گفتگو با خبرنگار تابناک که به محل تجمع کامیون ها در کارخانه آیدا رفته بود، گفت: گفته می شود که ظرفیت روزانه این کارخانه 500 تن گوجه فرنگی است اما این درحالی است که اکنون 500 کامیون برای تخلیه بار خود به پشت درب این کارخانه آمده اند.

وی ادامه داد: این کامیون ها از شهرهای میناب و بندرعباس به اینجا آمده اند.

این راننده کامیون افزود: زمانیکه ما در بندرعباس بودیم کشاورزان آنجا ماشین ها را پر کردند اما با رسیدن به اصفهان و این کارخانه مدیران این واحد صنعتی می گویند که انبار کارخانه جای کافی برای این مقدار گوجه فرنگی ندارد.



وی با ابراز ناراحتی از وضعیت خود و دیگر رانندگانی که چند روز است در این مکان معطل مانده اند، گفت: پول خوابی که بابت معطلی ما در اینجا قرار است به ما پرداخت شود به ازای هر شب 150 هزار تومان است اما این در حالی است که این میزان هزینه کفاف هزینه آب و غذای ما بابت معطل ماندنمان در یک روز را هم نمی دهد.

صالحی اظهار داشت: فرمانداری خمینی شهر هزینه معطلی ما را حساب کرده است اما این میزان هزینه برای ما کافی نیست.




وی با بیان اینکه اگر همین ماشین من اکنون در مسیر بود و با آن کار می کردم، بیشتر از 150 هزار تومان نصیبم می شد، گفت: من ماشین سیصد و هفتاد و پنجمین هستم و چهار روز است در این کارخانه معطل مانده ام و 200 ماشین دیگر هم جلوی من هستند.

یکی دیگر از رانندگان کامیون های گوجه هم با بیان اینکه من هم چهار روز است اینجا هستم، اظهار داشت: در روزهای اولی که به این کارخانه آمدیم ترخیص بار بسیار کند صورت می گرفت که بعد از اعتراض رانندگان کامیون به این مسئله، تعداد کارگران بیشتر شد و این کار سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه من ماشین چهارصد ام هستم، اظهار داشت: روزی که کشاورزان داشتند بار را در ماشین های ما می گذاشتند به ما گفتند که خیلی زود ترخیص می شویم اما اکنون پنج روزی هست که اینجا معطل ترخیص بار مانده ایم.


این راننده خودروی تک گفت: هزینه خوابی که به ماشین من داده اند 60 هزار تومان است و این در حالی است که خرج غذا و سایر مایحتاج ما در این روزها در این مکان بیشتر از این هزینه است.



وی با بیان اینکه بیشتر این بار که گوجه است، خراب شده، اظهار داشت: مدیران کارخانه آیدا می گویند که این میزان ظرفیت را ندارند اما اینکه چرا این درخواست را کرده اند و 500 کامیون را به اینجا کشانده اند جای سوال دارد.

حسن ابراهیمی افزود: البته کامیون های دیگری نیز در راه اصفهان هستند که از بندرعباس می آیند.

وی گفت: حالا که بار ما از بندرعباس به این کارخانه رسیده است، از همین کارخانه بار گوجه به
کهنوج که تنها سه ساعت با بندرعباس فاصله دارد، در حال ارسال است.

این راننده گفت: کرایه های ما را با چک حساب کرده اند که آن هم معلوم نیست نقد شود یا خیر.



علی توکلی دیگر راننده معترض به این وضعیت است که به خبرنگار تابناک گفت: من پنج روز است معطل مانده ام و احتمالا فردا هم بار ماشینم ترخیص نمیشود.

وی افزود: اگر این کارخانه ظرفیت انبار کردن این میزان گوجه را نداشته است پس چرا چنین سفارشی را داده است.

این راننده اظهار داشت: علاوه بر اینکه ما اینجا معطل مانده ایم هیچ امکاناتی اعم از آب و غذا هم برای ما فراهم نکرده اند.

گرچه صحبت های رانندگان کامیون مبنی بر درخواست کارخانه آیدا برای این میزان گوجه بوده است اما فرماندار خمینی شهر نظری خلاف این دارد و گفته است که این کارخانه چنین سفارشی را نداده است.

تلاش خبرنگار تابناک که به محل این کارخانه رفته بود برای مصاحبه با مدیران این کارخانه موثر واقع نشد و کارگران بعد از اصرار خبرنگار وی را از کارخانه بیرون کردند.

فروشنده سوپرمارکتی که در همان حوالی است، می گوید چند روزی است که کانال های آب این منطقه از آب گوجه هایی که بار کامیون هاست پر شده است.

وی البته از حضور این کامیون ها در این مکان خوشحال است چراکه رانندگانی که روزهاست اینجا معطل مانده اند، مجبوراند مایحتاج غذایی خود را از این فروشگاه تهیه کنند.

گفتنی است شواهد خبرنگار تابناک حاکی از کپک زدن بخشی از گوجه هاست.

همچنین به دلیل تعداد زیاد کامیون ها و کم بودن محوطه کارخانه آیدا برای جا دادن به این تعداد خودرو، جاده این منطقه تا نیمه های راه مسدود شده است.

حال باید دید با این وضعیت مدیران کارخانه آیدا و مسئولان این امر چه چاره ای هم برای بارهای فاسد شده هم برای کامیون داران یکه روزها اینجا معطل بوده اند و هنوز هم تکلیفشان مشخص نیست، خواهند اندیشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
وقتئ وزير كشاور ئ خوبئ نداريم كه احتياج مصرف را به كشاورزان بدهد همين است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :