تابناک: جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: در هفته درختکاری ۱۰ هزار درخت مثمر و غیرمثمر توسط سپاه صاحب‌الزمان(عج) در سراسر استان اصفهان کاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷ 09 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار مجتبی فدا در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: در این هفته 10 هزار درخت مثمر و غیرمثمر توسط سپاه صاحب‌الزمان(عج) در سراسر استان اصفهان کاشته می‌شود که از این تعداد 85 درصد از آن مثمر و 15 درصد از آن غیرمثمر است.

وی افزود: امروز 400 نهال درخت توسط کارکنان و سربازان مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) کاشته شده و روش آبیاری آن نیز به صورت قطره‌ای است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیان کرد: مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) یکی از یگان‌های فعال سپاه استان در زمینه کاشت درخت است.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری در مراکز نظامی تصریح کرد: رعایت استتار و اختفاء در مراکز نظامی، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش روحیه کارکنان، جلوگیری از افسردگی سربازان از جمله فواید کاشت درخت در مراکز نظامی به شمار می‌رود.

بیش از 8 هزار و 500 هکتار بیابان‌زدایی توسط بسیج سازندگی استان اصفهان

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در امسال 8 هزار و 854 هکتار در سراسر استان بیابان‌زدایی توسط بسیج سازندگی صورت گرفته که 50 درصد آن در نائین و بقیه در شهرهای خور، آران و بیدگل، برخوار و کاشان و غیره بوده است.

سرهنگ حسین انوری افزود: در این راستای یک هزار و 558 اصله درخت کاشته شده که 90 درصد از آن مورد قبول اداره منابع طبیعی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 49 هزار و 200 نفر، روز‌کار برای بیان‌زدایی انجام شده، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان اصفهان در زمینه کاشت درخت و بیابان‌زدایی رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

40 هزار درخت در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) وجود دارد

نماینده ولی فقیه در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) در زمینه کاشت درخت، اظهار داشت: عرق کسی که در حال کاشت درخت بوده، مانند کسی است که در راه خدا خونش ریخته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی بیان کرد: در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) 70 هکتار فضای سبز و 40 هزار درخت وجود دارد که از این میزان 7 هزار درخت مثمر و بقیه غیر‌مثمر هستند.

در این مراسم 400 نهال در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) کاشته شد و شبکه آبیاری آن نیز توسط سردار مجتبی شیروانیان، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان و پدر شهید ابوالفضل شیروانیان شهید مدافع حرم و کارمند مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) به بهره‌برداری رسید.

روز شنبه این هفته نیز یک هزار و 100 اصل نهال در لشکر مردم پایه 14 امام حسین(ع) غرس شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار