مقصود عنوان خیابان میرداماد، امام جمعه است یا علامه میرداماد؟!
تابناک: بر سر در یک مغازه نوشته شده است "گوشت فروشی ثامن الائمه" یا "لاستیک فروشی قمر بنی هاشم". این به دور از اخلاق و منش اسلامی است؛ برای چه نام خیابان میرداماد بدون پیشوند "علامه" استفاده شده است، برای بیننده این سوال پیش می‌آید که مقصود از این میرداماد امام جمعه موقت اصفهان است یا علامه میرداماد؟!
کد خبر: ۱۲۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 30 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در نماز جمعه این هفته اصفهان که به اقامت حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی قامه می شد، امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از برخی نام گذاری های بر سر در مغازه ها و خیابان ها، عنوان کرد: « بر سر در یک مغازه نوشته شده است "گوشت فروشی ثامن الائمه" یا "لاستیک فروشی قمر بنی هاشم". این به دور از اخلاق و منش اسلامی است؛ برای چه نام خیابان میرداماد بدون پیشوند "علامه" استفاده شده است، برای بیننده این سوال پیش می‌آید که مقصود از این میرداماد امام جمعه موقت اصفهان است یا علامه میرداماد؟!»

http://391kar.ir/MediaFolder/V/va%20%20gheyreh/K/kabinet/GHAMAR%20BANI%20HASHEM/as1.jpg

وی ادامه داد: در اسم‌گذاری‌هایی که برای خیابان‌ها اماکن و مؤسسات اقتصادی می‌شود باید دقت بیشتری شود و اسم‌های انتخاب‌شده‌شان و احترام شخصیت‌ها و باورهای مردم را حفظ کند.

حجت‌الاسلام میردامادی با انتقاد از اجرای ارکسترهایی در برخی رستوران‌های شهر بیان داشت: غرب به دنبال نفوذ فرهنگی و اقتصادی در ایران و فراهم کردن زمینه های ورود فرهنگ مبتذل و کثیف غربی در کشور است؛ تصمیم این رستوران‌ها چه با مجوز و چه بدون مجوز خالی از اشکال نیست و اگرچه از عمومیت این مساله اطمینان کافی ندارم اما خاطیان امر بدانند که در صورت تدوام این حرکت، دغدغه مندان جامعه عرصه عمل را از آنها خواهند گرفت.

امام حمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنانش در نماز جمعه امروز به اهمیت جلوگیری از نفوذ فرهنگی و اقتصادی آمریکا اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند نفوذ فرهنگی و اقتصادی دشمن است چراکه آن‌ها می‌خواهند به کشور وارد شده و اقتصاد ما را وابسته کنند و فرهنگ مبتذل غربی را ترویج دهند.

امام‌جمعه موقت اصفهان افزود: آن‌هایی که می‌خواهند فرهنگ غرب را به کشور وارد کنند بدانند این ملت به پشتیبانی رهبری این اجازه را به آن‌ها نخواهد داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار