اسفنانی مطرح کرد/
تابناک: نماینده مردم فریدن و فریدونشهر با بیان اینکه توسعه روابط ایران و گرجستان در زمینه اقتصادی ضروری است،گفت:منابع گاز و نفت ایران و منابع آبی گرجستان می تواند زمینه ساز تبادل اقتصادی خوبی باشد.
کد خبر: ۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳ 27 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد علی اسفنانی بعد از ظهر امروز در دیدار با مردم فریدونشهر و هیات پارلمانی گرجستانی که به شهرستان فریدونشهر سفر کرده بودند با بیان اینکه این گروه پارلمانی به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: سفر این گروه پارلمانی که متشکل از رئیس مجلس گرجستان، رئیس گروه دوستی ایران و گرجستان، رئیس فراکسیون اقلیت‌های مجلس گرجستان و اعضای گروه انجمن دوستی ایران و گرجستان است حکایت از توجه کشور گرجستان نسبت به کشور ایران دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه روابط ایران و گرجستان به ویژه در زمینه اقتصادی امری ضروری است، ادامه داد: ایران دارای منابع گاز و نفت است و از سوی دیگر گرجستان نیز دارای منابع آبی خوبی است در این راستا تبادل اقتصادی می‌تواند به خوبی و به نفع هر دو کشور انجام شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ایجاد راه‌های ارتباطی ریلی و جاده‌ای ایران و گرجستان را نیز ضروری دانست و گفت: چنانچه این ارتباط ایجاد شود به خوبی می‌توان نسبت به واردات و صادرات کالاهای دو کشور اقدام کرد.

وی افزود: ضروری است که هر چه زودتر ارتباطات گمرکی از بنادر باتومی و قفقاز در دو کشور برقرار شود.

اسفنانی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک روابط گرجستان و ایران بیش از پیش توسعه یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار