هر چند بسیاری از افراد دارای تمکن مالی هستند اما دیده می‌شود که فرزندان کمی دارند که در این زمینه باید به حوزه فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش جمعیت بیشتر پرداخته شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹ 08 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، فضل‌الله کفیل ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی وقایع حیاتی شهرستان اصفهان با اشاره به موضوع ازدواج و افزایش فرزند‌آوری اظهار کرد: طبق مصوبات گذشته نظرات مختلف دستگاه‌های اجرایی در خصوص اهمیت امر ازدواج و مسائل و مشکلات مربوط به ازدواج به صورت فهرست تهیه و در نهایت بیشتر نظرات حول محور اشتغال، تشریفات، سنگین‌بودن هزینه‌های زندگی و پایین بودن درآمدها مشخص شد.

وی افزود: هر چند بسیاری از افراد دارای تمکن مالی هستند اما دیده می‌شود که فرزندان کمی دارند که در این زمینه باید به حوزه فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش جمعیت بیشتر پرداخته شود.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: توجه به امر جمعیت به اندازه‌ای اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک هشدار جدی به جامعه دینی به آن پرداخته است و این در حالی است که جمعیت ایران به سوی کهنسالی به پیش می‌رود.

وی ادامه داد: مهمترین فرصت و راه‌کار این است که دستگاه‌های اجرایی استان توجه بیشتری به موضوع فرهنگی و افزایش فرزند‌آوری داشته باشند.

کفیل ادامه داد: قسمتی از مسائل مربوط به فرزند‌آوری مادی و البته فرهنگی و این در حالی است که زمانی شعار فرزند کمتر زندگی‌ بهتر رواج و همچنان به فکر مردم رسوخ کرده است که باید برای خروج از این ذهنیت اقدامات فرهنگی و تشویق به فرزندآوری توسط دستگاه‌های دخیل در امر ازدواج صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نباید فرزند کمتر زندگی بهتر به عنوان یک نوع سبک زندگی و معیار قطعی برای خانواده‌ها تلقی شود بلکه باید با تبلیغات شهروندی و سایر ابزارها تشویق به فرزندآوری کرد.

فرماندار اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به بحث کارت هوشمندملی، وجود 18 ایستگاه فعال اشاره کرد و گفـت: باید ساماندهی جدی در امر حضور کارت هوشمند به صورت یکنواخت در بین تمامی ایستگاه‌های فعال ثبت احوال صورت گیرد.

کفیل همچنین به امر ساماندهی ثبت گواهی فوت اشاره کرده و افزود: انتظار داریم در امر ثبت گواهی فوت اطلاع‌رسانی لازم به مجموعه پزشکان از طریق نظام پزشکی ابلاغ شود که گواهی دیگری به غیر از گواهی معتبر تایید شده از سوی ثبت احوال گواهی دیگری صادر نشود.

کفیل همچنین اضافه کرد: در 15 آرامستان شهر اصفهان و نیز یک آرامستان متمرکز شهر اصفهان باید ثبت گواهی فوت به صورت یکنواخت صادر شود و نیز آرامستان‌های روستایی که تحت پوشش نیستند از طریق دهیاران متولی امر ثبت گواهی فوت صادر شود.

وی افزود: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم هرگونه گواهی فوتی که خارج از ثبت تایید شده و گواهی دستی صادر می‌کنند تذکر داده و برخورد قانونی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :