کد خبر: ۱۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲ 08 March 2015
رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان البرز گفت: ثمره زیارت اهل قبور تنها منحصر به مردگان نیست.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خضری اظهار کرد: پنجشنبه آخر سال، کوچک و بزرگ راهی آرامستان‌ها می‌شوند تا با سرزدن به اموات و فاتحه‌خوانی موجبات شادی روح آنان را فراهم کنند. 
وی خاطرنشان کرد: در این روز مردم با تقسیم خیراتی چون شیرینی، شکلات و حلوا به نوعی برای درگذشتگانشان طلب آمرزش می‌کنند.
این مسوول افزود: در این پنج‌شنبه  اموات منتظر فرستادن صدقه و یا خیرات از سوی آشنایان هستند تا روحشان آرامش بگیرد.
 خضری ادامه داد: سرزدن به اهل قبور در آخرین پنجشنبه سال باعث می‌شود، خانه ابدی کسانی که در روزگاری نه چندان دور درکنارمان بودند حتی یک‌بار در سال هم که شده ازگرد و غبار پاک و با شاخه‌‌های گل تزئین شود.
رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان البرز ابراز کرد: مردم با حضور در کنار اهل قبور در آخرین روزهای سال نشان می‌دهند که عزیزان ازدست رفته خود را فراموش نکرده‌اند و یادشان را در دل زنده نگه داشته‌اند و در کنار آنها به استقبال سال و فصلی نو می‌روند.
خضری تصریح کرد: این کار تلنگری برای کسانی که اکنون در قید حیات هستند و به آنها یادآوری می‌کند که هیچ چیز جز نام نیک و اعمال صالح ماندگار نیست. 
این مسوول اضافه کرد: زیارت اهل قبور و یاد کردن مردگان سنتی ارزشمند است که افراد را مدت زمانی از مسائل دنیوی و کارهای مهم باز داشته و کمک می‌کند تا لحظه‌ای به خود آمده و درک بیشتر و عمیق‌تری از مسئله مرگ و زندگی داشته باشند.
حجت الاسلام خضری در پایان گفت: ثمره زیارت اهل قبور از دیدگاه بزرگان دین، تنها منحصر به مردگان نیست؛ بلکه دعای انسان‌ها در کنار قبور مومنین و مومنات، مورد پذیرش قرار گرفته و به برکت و احترام مردگان، حاجت زندگان نیز برآورده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار