رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران از برگزاری دوره‌های رایگان صنایع‌دستی ویژه بانوان در روستای گردشگری پالنگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸ 07 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، سعداله نوری ۱۸ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله بنا بر درخواست زنان جوامع محلی و انجام کار کارشناسی توسط این اداره، دوره‌های آموزشی در روستا‌های مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: روستای پالنگان از جمله روستا‌های هدف گردشگری شهرستان است که ظرفیت بالایی در تولید محصولات صنایع‌دستی دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در سطح مقدماتی و پیشرفته در پالنگان بیان کرد: در این راستا کلاس‌های آموزشی در رشته‌های ارغوان‌بافی، کُردی‌دوزی، جاجیم‌بافی، رودوزی‌های سنتی و زیورآلات سنتی به مدت دو ماه در فصل زمستان سال گذشته با شرکت حدود ٧٠ نفر از بانوان در این روستا برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را توانمندسازی زنان روستایی و رونق و توسعه هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی منطقه بیان کرد و ادامه داد: کارآموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در منزل و یا در کارگاه به تولید خواهند پرداخت و سپس محصولات و اجناس تولیدی خود را در نمایشگاه‌ها معرفی و عرضه می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کامیاران بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی شاغلان صنایع‌دستی شهرستان و زنان سرپرست خانوار در سال‌جاری به صورت ویژه در دستور کار این اداره قرار دارد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار