سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال مردم حق طلب و شجاع ایران، گفتمانی قدرت بخش در حمایت از نیرو‌های جبهه مقاومت و جهان اسلام است.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶ 06 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، راهپیمایی روز جهانی قدس امروز جمعه (۱۷ فروردین) همزمان با سراسر کشور، در شهر‌ها و مناطق مختلف استان کردستان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، راهپیمایی سراسری یوم‌الله قدس، با حضور پرشور مردم روزه دار شهر سنندج، از میدان آزادی این شهر آغاز و به سمت میدان انقلاب تداوم یافت.

مردم سلحشور کردستان، با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و در دست داشتن پلاکارد‌هایی که حاوی جملاتی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است، به سمت محل تجمع پایانی رفتند.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در راهپیمایی روز جهانی قدس، با تقدیر از حضور پر شور مردم سنندج در راهپیمایی امروز اظهار کرد: این حضور چشمگیر و ممتاز شما مردم ولایتمدار سنندج و کردستان در حقیقت لبیک گفتن به ندای حضرت امام راحل در نامیدن روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان است.

وی، افزود: پیام راهپیمایی میلیونی مردم با غیرت ایران و مردم آزادی‌خواه کشور‌های مختلف جهان اجرای آتش بس فوری مصوبه شورای امنیت سازمان ملل است.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، با بیان اینکه قطع کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطین و باز کردن مرز‌ها برای رساندن آب و غذا و دارو به جمعیت دو میلیونی گرسنه و مجروح غزه یک مطالبه فراگیر در روز جهانی قدس است، بیان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال مردم حق طلب و شجاع ایران، گفتمانی قدرت بخش در حمایت از نیرو‌های جبهه مقاومت و جهان اسلام است.

وی با اشاره به تفاوت روز قدس امسال با سال‌های گذشته عنوان کرد: غافلگیر شدن سیستم اطلاعاتی و نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی از شروع و تداوم عملیات طوفان الاقصی اولین و مهم‌ترین تفاوت روز قدس امسال در محیط منطقه‌ای و بین المللی نسبت به گذشته است.

به گفته سرلشکر صفوی، شکست طرح‌های ایجاد خاورمیانه بزرگ، طرح ابراهیم و آشکار کردن روابط با کشور‌های عربی و طراحی کریدور‌های ترانزیتی اقتصادی از امارات متحده عربی و عربستان تا رژیم صهیونیستی و مدیترانه از دیگر تفاوت‌های روز قدس امسال است.

وی، رژیم صهیونیستی هم اکنون در طولانی‌ترین جنگ در بیش از ۷۵ سال عمر ننگین اش بسر می‌برد و جنگ کنونی تبدیل به یک جنگ فرسایشی و ناامنی طولانی برای این رژیم جنایتکار و ارتش اشغالگران صهیونیست در این سرزمین شده است.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که اهداف نتانیاهو نخست وزیر تروریست و کودک کش که گفته بود دو هدف اصلی اش نابودی جنبش حماس در غزه و آزادی گروگان‌ها است محقق نشده و در نتیجه راهبرد سیاسی نظامی این رژیم خونخوار، پلید و گرگ صفت شکست خورده است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌ها و خصوصیات غیر قابل تصور برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را فعال شدن جبهه‌های متعدد علیه خودشان دانست و اظهار کرد: یکی از این جبهه‌های هجومی از انصارالله یمن و فرمانده کل مبارزین یمنی یعنی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی فرزند شجاع روحانی بزرگ شیعه زیدی سید بدرالدین الحوثی و برادر شهید سید یحیی بدرالدین در سال ۲۰۰۴ که به دست ارتش سابق یمن شهید شد، است.

وی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در ۵ جبهه همزمان درگیر شده است عنوان کرد: صهیونیست هم از داخل توسط جهاد اسلامی و حماس مورد هجوم قرار گرفته، هم از طرف شمال و جنوب توسط دو سید شجاع و در شرق هم توسط حزب الله عراق و سوریه تحت عملیات‌های موثر است، به همین خاطر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و برخی از کشور‌های منطقه برای جلوگیری از فروپاشی این رژیم جعلی به حمایت او آمده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: هم اکنون پس از گذشت ۶ ماه از ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم غیرنظامی بی‌گناه فلسطین، اختلافات شدید هم در بین کابینه رژیم صهیونیستی هم بین نتانیاهو و ارتش صهیونیستی و هم بین احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف او به وجود آمده است.

سرلشکر صفوی با اشاره به حمله نظامی هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: مواضع رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، در پی حمله نظامی هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای این شهادت‌های مظلومانه آنچنان باعث رعب و وحشت و ناامنی روانی برای جمعیت یهودی‌های غاصب و شهرک نشین صهیونیستی و خود رژیم شده که تا دیروز رژیم صهیونیستی بنا بر اخبار منتشر شده دستور تخلیه هفت سفارتخانه خود را در کشور‌های مصر، ترکیه، اردن، بحرین، مراکش و دو کشور دیگر را صادر کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه حماسه مقاومت مردم مظلوم و جمعیت ۲ میلیونی فلسطینی در سرزمین کوچک باریکه غزه بدون آب و غذا و دارو در تاریخ جهان بی‌نظیر است، تصریح کرد: بی‌توجهی و بی‌تفاوتی دولت‌های غربی و عدم حمایت سران برخی از کشور‌های عربی و حتی فشار سیاسی به آمریکایی‌ها باعث فاصله گرفتن مردم این کشور‌ها با حاکمان وابسته به آمریکا و یا حاکمان ترسو یا دوستان صهیونیست‌ها شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع بندی سخنان خود گفت: طی شش ماه گذشته یک جنگ منطقه‌ای با تاثیرات راهبردی برای تغییر در ساختار سیاسی امنیتی در منطقه خاورمیانه یا غرب آسیا و حتی در مقیاس جهانی در حال رخ دادن است.

صفوی خاطرنشان کرد: مهم آن است که سرانجام حماسه مقاومت مردم مظلوم فلسطینی چگونه شود و هرگونه که شود برنده آن فلسطینی‌ها و شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواهند بود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار