کد خبر: ۱۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 21 October 2015

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نتیجه بررسی‌ها پیرامون مرگ مادر باردار قروه‌ای توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه ما روی مرگ مادر و نوزاد فوق‌العاده حساس هستیم گفت: هر یک موردی که اتفاق می‌افتد، رئیس بیمارستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان باید پاسخگو باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نتیجه بررسی‌ها پیرامون مرگ مادر باردار قروه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه همایش بیمه سلامت در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما در خصوص پرونده بررسی‌ها پیرامون مرگ مادر باردار قروه‌ای که حدود دو ماه پیش رخ داد گفت: فکر می کنم مادر قروه‌ای آن مادری بود که با بالگرد منتقل شده بود که الان شاید حضور ذهن آنچنانی نداشته باشم.

هاشمی افزود: ولی در هر حال یک مورد مرگی بود که اتفاق افتاده بود و بستگان مادر هم شکایت کرده بودند که البته مسیر شکایت هم سازمان نظام پزشکی است.

وی با بیان اینکه ما روی مرگ مادر و نوزاد فوق‌العاده حساس هستیم گفت: هر یک موردی که اتفاق می‌افتد ، رئیس بیمارستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان باید پاسخگو باشند و جلساتی برای بررسی تشکیل دهند و علل مرگ بررسی و بعد به ما منعکس می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مرکز هم خود من بازرسان را موظف کرده‌ام برای هر مورد مستقیم حاضر شوند و گزارش تهیه کنند افزود: در آن مورد خاص (مادر قروه‌ای) که اتفاق افتاده بود به دنبال زایمان طبیعی، خونریزی به وجود آمده بود که در هیچ شرایطی و در هیچ مجموعه‌ای حتی خارج ساختن رحم، زنده ماندن مادر ممکن نیست.

هاشمی گفت: تلاش زیادی از طرف همکاران ما به ویژه متخصص زنانی که مسئولیت زایمان را بر عهده داشت، شده بود و به دنبال آن مادر از دست رفته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار