مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در مجموع ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا دوازدهم فروردین ۱۴۰۳ مجموع معادل ۱۲ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۳۸۰ تردد در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸ 01 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمود مرادی نراقی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سفرهای نوروزی و با تدوین برنامه و هماهنگی لازم استان مرکزی در قالب طرح نوروزی به پیشواز بهار رفته و شعار نوروز 1403 این است که استان را از محل عبور گردشگران به محل حضور گردشگران تبدیل کنیم، در این راستا برای استقبال از مسافران 33 نوروزگاه در استان فعال شده است. 

وی افزود: براساس آمار تجمیعی، از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی تا روز دوازدهم فروردین ماه، 107 هزار و 184 مسافر از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای و پنج هزار و 15 نفر نیز از طریق حمل و نقل ریلی و یک هزار و 340 مسافر نیز از طریق حمل و نقل عمومی هوایی در استان مرکزی جابه‌جا شده‌اند.  

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی از ابتدای طرح نوروزی با آمادگی کامل در حال امدادرسانی هستند، گفت: براساس آمار تجمیعی، از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی تا روز دوازدهم فروردین ماه، شاهد 912 ماموریت اورژانس و 38 ماموریت توسط هلال احمر استان بوده‌ایم، در این مدت یک هزار و 352 مصدوم در جاده‌های استان داشتیم و متاسفانه 22 نفر نیز در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند، البته 3 نفر در تصادفات داخل شهری فوت شده است.  

محمودی نراقی اضافه کرد: استان مرکزی به عنوان بهشت مفاخر و علما و دانشمندان کشور شناخته می‌شود و ظرفیت‌های بالایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد و در ایام نوروز با تمام توان در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی است، تمام هتل‌ها، مهمانپذیرها و مراکز بوم گردی و اقامتی برای اسکان مسافران فعال است و آنچیزی که ما دنبال می‌کنیم این است که مراکز اقامتی کیفیت مناسب داشته باشند و مسافران خدمات متناسب دریافت کنند. 

وی با اشاره به اقامت مسافران نوروزی در استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه شاهد همکاری و همراهی خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان هستیم که همین امر سبب شده تا بتوانیم بسترهای خوبی برای جذب مسافر و گردشگر در استان داشته باشیم، به طوری که در مجموع آمار تجمیعی استان، 148 هزار و 209 مسافر در استان اقامت داشته و 934 هزار و 847 نفر نیز از اماکن گردشگری استان مرکزی بازدید داشتند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی تصریح کرد: از هفته پایانی اسفندماه گروه‌های نظارتی بر مراکز اقامتی استان فعال شدند و اگر افراد شکایتی داشته باشند می‌توانند به سامانه سراسری 09629 رسیدگی به شکایات و موارد مربوط به حوزه گردشگری مراجعه کنند و شکایت خود را به این سامانه اعلام کنند و این شکایات مستقیما توسط وزارتخانه رصد می‌شود.  

محمودی نراقی بیان کرد: بر اساس آمار موجود در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در مجموع 24 اسفند 1402 تا دوازدهم فروردین 1403 مجموع معادل 12 میلیون و 558 هزار و 380 تردد در استان مرکزی به ثبت رسیده که بیش از یک میلیون و 610 هزار و 522 تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس در استان به ثبت رسیده است.  

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر تاسیسات گردشگری استان مرکزی به شدت در حال انجام بوده و این بازدیدها و نظارت‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود به طوری که در روز دوازدهم بهار 29 هزار و 517 مورد بازدید نظارتی توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک در استان مرکزی انجام گرفته است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار