رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کم است.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴ 26 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد محمد زاده در جلسه تبیین سیاست‌ها و جایگاه و نقش صندوق‌های کشاورزی که هفتم فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان شمالی ۳۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۱۰۹ هزار هکتار مزارع آبی، ۲۴ هزار هکتار اراضی دیم و ۴۲ هزار هکتار نیز باغات است.

وی افزود: ۵۹ محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود و میزان کل تولیدات محصولات کشاورزی در این استان یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن است.

محمدزاده با بیان اینکه ۳۶ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که سرمایه گذاری بر روی آن انجام می‌شود و بسیار اثربخش است، حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: حدود ۳.۶ درصد سرمایه گذاری در این استان در بخش کشاورزی انجام می‌شود، اما عدد بسیار ناچیزی است و باید میزان آن افزایش یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در بحث سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمک کند صندوق‌های کشاورزی است.

وی توضیح داد: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی از سال ۸۷ با سرمایه ۳۸ میلیارد تومان راه اندازی شد که اکنون به ۶۵ میلیارد رسیده و تا پایان خرداد امسال به ۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

محمدزاده تاکید کرد:، اما با توجه به ظرفیت‌ها و محصولات تولیدی کشاورزی در استان سرمایه این صندوق با کمک بخش خصوصی افزایش یابد.

وی گفت: طی دو سال گذشته با کمک صندوق کشاورزی استان موفق به خرید میوه تنظیم بازار شب عید و در سال گذشته موفق به خرید ۱۳ تن گوشت قرمز تنظیم بازار شدیم.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار