یک روانشناس با بیان اینکه روان درمانی یکی از کار‌های مهم و موثری برای بهتر شدن حالت غم و اندوه ناشی از شکست عاطفی است، گفت: باید برای درمان ارتباط خود را با یک روان درمانگر متخصص آغاز کند، چرا که روان درمانی کاری است که به صورت اصولی کمک می‌کند که با مسئله پیش‌آمده روبه‌رو و برای حل آن از روش‌های درست زیر نظر یک متخصص اقدام کند.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 14 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی اکبری‌ گفت: بسیاری از افراد در برخورد با تجربه شکست عاطفی به طور کامل خودشان را فراموش می‌کنند. بنابراین اختصاص دادن زمان و اهمیت دادن به خود و احساسات خودتان تا حد زیادی به عبور از این تجربه سخت کمک می‌کند لذا باید زمانی را در طول روز فقط به خود اختصاص دهند و کارهایی انجام دهند که حالشان را بهتر ‌کند.

وی با بیان اینکه رفتن به سفر راهکار بسیار مهم بوده که بهتر است پس از رویارویی با شکست عاطفی آن را انجام دهند، اظهار کرد: ترتیب دادن یک سفر چند روزه می‌تواند فرد را از التهاب و تنش‌های روانی که با آن درگیر هستند دور کند. بنابراین تدارک یک سفر کوتاه تا جای ممکن به تنهایی یا همراه با یک یا دو نفر از دوستان بسیار صمیمی لازم است.

اکبری بیان کرد: نوشتن احساسات روی کاغذ و برون‌ریزی آن‌ها شیوه بسیار مهمی برای عبور از شکست عاطفی است. زمانی را به نوشتن احساسات باید اختصاص داد تا اجازه دهیم هر آنچه در ذهن و فکر قرار دارد بیرون بیاید و آنچه که در اختیار شما قرار می‌گیرد، آرامش روانی و سبکی است. 

یک روانشناس تصریح کرد: برای عبور از شکست عاطفی، دوری و عدم پیگیری شریک قبلی است که با رخ دادن جدایی فرد دائم در تلاش برای خبر گرفتن از شریک پیشین خودش است و تلاش می‌کند به هر طریقی از حال او باخبر باشد، درحالی‌که این کار نه‌تنها حال فرد شکست‌خورده را بهتر نمی‌کند که به بدتر شدن حالات روحی و روانی او هم منجر می‌شود. بنابراین تلاش کنید که همه راه‌های ورودی برای خبر گرفتن و کسب اطلاعات از فرد مقابل را محدود کرده این کار اگرچه در ابتدا دشوار است، اما به مرور زمان حال روحی فرد را تسکین خواهد داد.

وی افزود: شکست عاطفی تمایل فرد را برای صحبت کردن کاهش داده و او را به سمت گوشه‌گیری و انزوا سوق می‌دهد لذا احساسات و حرف‌های سرکوب‌شده در شکست عاطفی باعث می‌شود که حالات روانی ناخوشایندی برای فرد اتفاق بیفتد. بنابراین صحبت کردن با حلقه امنی از دوستان، خانواده و ... به خوبی افراد را برای عبور از شکست عاطفی آماده می‌کند.   

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار