مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه از آماده باش ۲۷۰ آتشنشان در کرمانشاه در شب چهارشنبه آخرسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 12 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا غلامرضا رضایی با اشاره به آماده باش تمام نیروهای ستادی و عملیاتی آتش‌نشانی در شب چهارشنبه آخر سال گفت: در این شب ۲۷۰ آتش‌نشانی در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: تمام ایستگاه‌ها و خودروهای آتش‌نشانی هم آماده‌باش هستند تا به محض بروز حادثه بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن سر صحنه حادثه حاضر شویم.

وی با اشاره به رواج استفاده از مواد محترقه در شب چهارشنبه آخر سال در سالهای اخیر گفت: متاسفانه همین امر موجب شده بعضا شاهد حوادث تلخی در این شب باشیم که در همین راستا از والدین در خواست جدی داریم فرزندان خود را در شب چهارشنبه آخر سال تنها نگذارند.

وی افزود: والدین باید رفت و آمد فرزندان خود را رصد کنند تا مبادا مواد محترقه خطرناکی خریداری کنند و توصیه می شود در صورت اصرار فرزندان، مواد محترقه استاندارد و کم خطر برای آنها خریداری کنند.

رضایی با هشدار نسبت به روشن کردن آتش گفت: درصورتی که خانواده ها در این زمینه مصر هستند، توصیه می شود آتش بسیار کوچکی روشن کرده و از پریدن از روی آن بطور جد خودداری کنند.

وی افزود: بارهای حوادثی داشته ایم که افراد هنگام پریدن از روی آتش، دچار حادثه شده اند، بنابراین توصیه می شود افراد و بویژه کودکان بطور جد از انجام این کار اجتناب کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه همچنین نسبت به روشن کردن آتش در محل های مسقف مانند پارکینگ و در کنار درختان و خودروها هشدار داد.

رضایی همچنین نسبت به پرتاب انواع وسایل مانند بطری و اسپری و... به درون آتش هشدار داد و افزود: این وسایل هنگام ترکیدن درون آتش، مانند ترکش عمل کرده و بسیار آسیب‌رسان هستند.

وی نسبت به پرتاب ترقه به سمت دیوار منازل و خودروها هم هشدار داد.

رضایی با اشاره به رواج استفاده از «بالن آرزوها» در چهارشنبه آخرسال در سال های اخیر گفت: این وسیله بسیار خطرناک است، چرا که هنگامی که آتش درون آن روشن است به آسمان فرستاده شده و ممکن است در خانه‌ای دیگر فرود آمده و آنجا را به آتش بکشد.

وی افزود: همچنین مواردی داشته ایم که این بالن‌ها روی درخت گیر افتاده و درخت را به آتش کشیده، بنابراین توصیه اکید این است که افراد از استفاده این وسایل بطور جد اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار