عضو هیأت رئیسه و رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت ثبت هفته فرهنگی و روز بجنورد در تقویم رسمی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 10 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید محسن موسوی در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد که به صورت فوق العاده برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در شهر بجنورد نسبت به آن غفلت شده، عدم تعیین یک روز اختصاصی به نام این شهر است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به واسطه بسترسازی و توسعه شهری معتقد هستم که روز بجنورد و هفته فرهنگی بجنورد باید توسط کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارزیابی شود؛ البته مرکز پژوهش‌ها نیز آماده همکاری است.

وی ادامه داد: این اقدام فرصتی برای شناخت شهر بجنورد و مولفه‌ای برای بجنورد شناسی است و با تبیین جشنواره‌ها، آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌های محلی و آیین‌هایی که طی سال انجام می‌شود، می‌توانیم اقداماتی انحصاری ویژه بجنورد انجام دهیم و جشنواره‌های اختصاصی شهری را برگزار کنیم.

موسوی تصریح کرد: بجنورد گنجینه فرهنگ‌ها است و این اقدام فرصتی برای توسعه و پیشرفت بیشتر مرکز استان با تاکید بر ابعاد اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود که می‌تواند به شناخت مردم کشور از بجنورد و سرمایه‌گذاری و تقویت پتانسیل‌ها بیانجامد.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود، ضمن تشکر از برگزاری جشنواره سمنو و ایجاد فرصت برای بانوان سرپرست خانواده برای فروش اقلام و صنایع دستی، به گلایه تعدادی از شهروندان در برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره به عنوان جشنواره سمنوی درق معرفی شده است. در صورتی که سنت سمنوپزی ریشه قدیمی در بجنورد و روستا‌های اطراف دارد و نباید این سنت قدیمی که ریشه فرهنگی در این شهر و دیار دارد به فراموشی سپرده شود.

اعظم السادات افشین فر در ادامه نطق خود از عدم تخصیص پارکینگ مجموعه تجاری طلایی سفید برای عموم مردم گلایه کرد و افزود: این موضوع را بار‌ها در صحن علنی اعلام کرده ام و با توجه به اینکه شهرداری در این پارکینگ سهیم است باید با هدف رفع ترافیک و سردرگمی شهروندان، این پارکینگ برای عموم مورد استفاده قرار گیرد و فعال شدن آن، اعلام عمومی شود.

افشین فر در پایان به مراسم رونمایی از کتاب مفاخر آرمیده اشاره کرد و گفت: این اقدام با هزینه شهرداری بجنورد در تالار حافظ برگزار شد، اما این رویداد فرهنگی بدون اطلاع و مصوبه شورای اسلامی شهر بجنورد اجرا شده است؛ در صورتی که برای نگارش کتاب مفاخر شهر بجنورد نیاز است این کتاب در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد بررسی و مصوب و با تاییدیه دستگاه‌های مرتبط، چاپ و اجرایی شود نه صرفا با فعالیت یک موسسه فرهنگی و هنری.

گفتنی است در ادامه این جلسه نسبت به قرائت نامه‌های رسیده، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد و مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام شد که پس از بحث و تبادل نظر، مواردی مصوب و صورتجلسه شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار