رئیس اتاق اصناف کردستان حمایت از اصناف و بازار را در استان ضروری دانست و گفت: حمایت از بازار و اصناف در کردستان به بهبود اشتغالزایی و کاهش آمار بیکاری کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 10 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، شهاب ناصری امروز (۲۰ اسفند ماه) در نشست با اصحاب رسانه استان که با حضور جمعی از بازاریان و اصناف سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بازار سنندج با مشکلات زیادی روبه‌رو است و انتظار می‌رود این مسائل با کمک رسانه‌ها و پیگیری مسؤولان به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه کردستان استانی غیرصنعتی است و بیشتر مردم در بازار مشغول به کارند، گفت: برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری اصناف در استان کردستان، حدود ۹۰ هزار پروانه کسب صادر شده است و حدود ۱۰ هزار نفر هم به‌طور غیرمجاز و بدون داشتن پروانه کسب مشغول به کارند.

میانگین درآمد مردم در کردستان نصف میانگین کشوری است

ناصری بیان کرد: براساس آمار کشوری به ازای هر ۳۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد؛ اما در کردستان به ازای هر ۱۵ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این آمار نشان می‌دهد میانگین درآمد مردم استان نصف میانگین کشوری است.

رئیس اتاق اصناف استان کردستان مالیات را از جمله مشکلات در بازار استان دانست و ادامه داد: ضرایب مالی در نظر گرفته‌شده در کردستان تبعاتی دارد که سال آینده نمایان‌تر می‌شود.

به گفته او، اجاره مغازه‌ها حتی در حاشیه شهر نیز زیاد است و این امر، تورم را افزایش می‌دهد. اکنون واحد‌های صنفی استان برای پرداخت اجاره و مالیات تحت فشار هستند، در حالی که درآمد‌ها نصف میانگین کشوری است.

مسؤولان توجه بیشتری به بازار داشته باشند

ناصری بیان کرد: در حالی که روند صنعتی شدن استان کردستان به کندی پیش می‌رود، می‌طلبد که مسؤولان استانی توجه بیشتری به ظرفیت مهم بازار داشته باشند.

وی با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات به بازاریان و اصناف در استان کردستان، اظهار کرد: بیشتر واحد‌های صنفی در استان با سرمایه‌گذاری شخصی شکل می‌گیرند که این امر دردناک است.

رئیس اتاق اصناف استان کردستان ضمن تبریک روز لباس کردی، افزود: امسال فراخوان پوشیدن لباس کردی در روز گرامیداشت این لباس توسط اتاق اصناف اطلاع‌رسانی و با استقبال بسیار مطلوبی از سوی بازاریان روبه‌رو شد. امیدواریم گرامیداشت این روز در سال‌های آینده با شکوه بیشتری برگزار شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار