مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان مشمول سهام عدالت هستند، گفت : تقریبا ۵۰ درصد از این تعداد روش مستقیم و ۵۰ درصد هم روش غیرمستقیم مدیریت انتخاب کردند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 22 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد بهمن، مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : سال ۱۳۹۹ طبق یک اطلاع‌رسانی از مردم خواسته شد که اگر می‌خواهند خود سهام را مدیریت کنند، روش مستقیم را انتخاب در غیر این صورت در روش غیرمستقیم؛ مدیریت را به یک شرکت با عنوان شرکت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه واگذار کنند.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان مشمول سهام عدالت هستند، گفت: تقریبا ۵۰ درصد از این تعداد روش مستقیم و ۵۰ درصد هم روش غیرمستقیم مدیریت انتخاب کردند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در توضیح مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت، خاطرنشان کرد: اعضای هیأت مدیره، شرکت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه هنوز هم‌مانند ۳۰ استان دیگر کشور، انتخاب نشده و مجامعی هم تشکیل نشده، لذا این سهام در حال حاضر قابل معامله نیست.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات کسب شده تا پایان مردادماه مجامع استانی برگزار و سهام به شرکت واگذار می‌شود؛ آنگاه در مجمع برای چگونگی سرمایه‌گذاری، خرید و فعالیت سهام تصمیم‌گیری می‌شود.

بهمن اضافه کرد: شورای عالی بورس بعد از تعیین تکلیف مجامع راجع به افراد هم که روش مستقیم را انتخاب کرده تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ تا بتوانند مدیریت کنند.

وی اشاره‌ای هم به بحث سهام عدالت متوفیان داشت و افزود: طی این ۱۸ سال گذشته حدود ۳ میلیون ۷۰۰ هزار نفر از هموطنان که مشمول سهام عدالت بودند فوت شده‌اند.

بهمن در خصوص توضیح انتقال سهام به ورثه، گفت: یکی از ورثه به‌عنوان نماینده از طرف دیگر وراث که اطلاعاتش در سامانه سجام ثبت شده می‌تواند برای انجام کار‌های اداری در این خصوص اقدام کند.

وی اضافه کرد: مراجعه کنندگان کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه همه وراث قید شده در گواهی انحصار وراثت و اصل یا کپی گواهی حصر وراثت را برای مرجعه به کارگزاری‌های بورس، بانک‌های عامل و دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان خود، به همراه داشته باشند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: وراث برای اینکه بتوانند از این سهم استفاده کنند حتما باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده باشند، در غیر این صورت از سهم به ارث رسیده نمی‌توانند، استفاده کنند.

وی گفت: براساس اخبار واصله، طی ۶ ماهه اول سال آینده سود‌های انباشته متوفیان به ورثه آن‌ها منتقل می‌شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار