ستاندار مرکزی گفت: تولیدکنندگان باید به سمت افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات غیرعادی حرکت کنند و حتی برای ضایعات هم برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ 14 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در سالن جلسات اتاق بازرگانی اراک، گفت : نوسازی خطوط از دیگر ضروریات است که باید متوجه قرار گیرد، اگر فشار مالیاتی و ابزارهای دیگر مانند تعرفه برخی از نیازهای صنعت نباشد، این واحدها به سمت نوسازی حرکت نمی‌کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه، در تمام بهره‌برداری‌ها و افتتاح‌های جدید کشور، کمتر ماشین‌آلات دست دوم و پُرضایعات استفاده می‌شود، گفت: اگر از ماشین‌آلات دست دوم هم استفاده شود، ضایعات آنها متعارف است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: ضایعات متعارف در کشور تا حدود ۲ درصد است و تا سه و نیم درصد هم پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: مدیران برخی از واحدهای صنعتی مطرح و بزرگ این استان انگیزه‌ای برای بازسازی خطوط خود ندارند و این جای تاسف دارد.

استاندار مرکزی گفت: صنعتگران چند سال است که درگیر تحریم‌های ظالمانه هستند، اما شرکت‌هایی با قدمت بالا چرا تاکنون خطوط خود را بهسازی نکرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: برخی از شرکت‌های تولیدی استان مرکزی بویژه در صنعت فولاد به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های ظالمانه قادر به نوسازی تکنولوژی و ماشین‌آلات خود نیستند و حتی به استناد ماده ۴۲ آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، از ماشین‌آلاتی استفاده می‌کنند که بیش از چندین دهه از سال ساخت آنها سپری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار