مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه در پیش بودن ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان در تأمین اقلامی اساسی مشکل خاصی وجود ندارد و این اقلام در بازار به صورت آزاد و در قالب تنظیم بازار به صورت گسترده توزیع شده و در حال توزیع است.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 04 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی صادقی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در رابطه با کالا‌های تنظیم بازار در استان اظهارداشت: در حوزه‌های اقتصادی موضوع تنظیم بازار در معیشت مردم یکی از مسائل مهم و دغدغه‌های دولت و مسوولان استان است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در تولید و تأمین برخی از کالا‌ها مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ هم خودکفا بوده و هم مازاد تولید را به استان‌های همجوار صادر می‌کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث گوشت قرمز با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و متوالی که وجود داشته مقداری با کمبود دام زنده وافزایش قیمت آن و در نتیجه افزایش گوشت قرمز مواجه شدیم، گفت: هر چند هم اکنون قمیت گوشت قرمز در استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر بوده، اما باز هم مشکلاتی که در این زمینه ایجاد شده است.

صادقی افزود:، اما در بحث گوشت مرغ با توجه به جوجه ریزی خوبی که در این مدت در استان انجام شد به صورت میانگین از هم اکنون تا پایان سال روزانه ۱۵۰ تن تولید استان بوده در حالی که مصرف استان ۵۰ تن است.

وی یادآور شد: در سایر حوزه‌های کالایی به ویژه اینکه در پایان سال و ایام ماه مبارک رمضان در پیش بوده در تأمین سایر اقلام مانند شکر، برنج، روغن و ... خوشبختانه مشکل خاصی نبوده و این اقلام در بازار به صورت آزاد و در قالب تنظیم بازار به صورت گسترده توزیع شده و در حال توزیع است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار