رئیس گل دادگستری کرمانشاه:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تا حد امکان از تخلفات انتخاباتی مدیران پیشگیری می‌کنیم و در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 04 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، شهرام کرمی صبح امروز یکشنبه (پانزدهم بهمن ماه) در جلسه ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی مدیران که در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همه حیثیت اسلام برای اخلاق بشری بوده و آنچه برای انسان باقی می‌ماند اخلاق شرافت و دیانت است.

وی افزود: همه ما بدون شک با برکت این نظام و خون شهدایی که از گرامی‌ترین جوانان ما بودند در این جایگاه هستیم و نسبت به خون آنها تکلیف داریم؛ باید در بحث جهاد تبیین بسیار کوشاتر باشیم، مقداری انفعال و به عقب رفتن بر اساس حملات فضای مجازی دیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: هیچکس منکر مشکلات نیست که واضح است و همه از آن گله دارند، اما یکی از وظایف ما کاهش و برطرف کردن مشکلات است، ما وظیفه داریم که خدمات انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان تبیین کنیم.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی را نمی‌شود انکار کرد، اما در مقابل آن پیشرفت‌هایی که انجام شده را باید برای مردم نمایان کنیم؛ برخی مواقع خیلی بی‌انصافی می‌شود و چون افراد معدودی در این حوزه دخیل می‌شوند بی‌انصافی‌ها را مردم باور می‌کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: امروز در جنگ ترکیبی هستیم و نباید در آن منفعل باشیم؛ زیرا انتخابات نماد جمهوریت و مردم سالاری در کشور ما است که به ظهور می‌رسد، نخستین بحث مورد نظر امنیت انتخابات است که همچنان با همکاری دستگاه‌های مرتبط در این ۴۵ سال برقرار بوده است.

وی تشریح کرد: سلامت انتخابات بیشتر به ما برمی‌گردد؛ اگر یک فرد عادی چند تخلف مرتکب شود از کوچک‌ترین اشتباه یک مسئول کمتر دیده می‌شود، بنابراین یک مسئول که نماینده نظام است باید مراقب اعمال خود بوده و اگر کوچک‌ترین اشتباهی کند سوژه رسانه‌ها و معاندین می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه عنوان کرد: جایگاهی که حاکمیت به ما سپرده اهمیت بالایی دارد، بنابراین باید شان و اقتدار نظام را حفظ کنیم؛ همچنین باید این مسئله تبیین شود که مشارکت حداکثری ضامن نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: موضع‌گیری مسئولان و استفاده آنها از بیت المال برای انتخابات مهم‌ترین تخلف است؛ از تخلفات شهرستان‌ها غافل نشوید زیرا به لحاظ قومی مذهبی و طایفه‌ای حساسیت وجود دارد، همچنین مسئولان باید مدیران خود را مدیریت کنند که مرتکب تخلفاتی نشوند که ماهیت نظام را زیر سوال ببرد.

کرمی بیان کرد: ما اینجا جمع شده‌ایم که از تخلفات پیشگیری کنیم، در صورت تخلف دستگاه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: تمام مردم ایران در یک کشتی در حال حرکت به سمت هدف هستند، ممکن است که اختلافاتی هم وجود داشته باشد، اما رهبری آن به دست مقام معظم رهبری بوده و آن را به حضرت ولی عصر (عج) خواهد رساند.

حداکثرسازی و سلامت سازی انتخابات مدنظر است

نیکزاد عباسی معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: انتخابات موجب نشاط و تقویت بنیه ملی و یکی از ارکان اساسی نظام است که در اصل ششم قانون به آن پرداخته شده است.

وی افزود: در اصل ۶۲ تا ۹۹ قانون اساسی بر وصف مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته است، آخرین اصلاحات این قانون مرداد ۱۴۰۲ بوده که قوانین انتخابات با رویگردهای خاصی تصحیح شده و یکی از آنها ستاد نظارت بر قواعد انتخاباتی با توجه به شرایط بومی و فرهنگی بوده است.

معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: پنج راهبرد برای مسئولان، نامزدها و مردم پیش‌بینی شده که از این موارد می‌توان به توجیه و هشدار به احزاب و تشکل‌های مختلف با هدف پیشگیری از جرائم انتخاباتی، ارتقاء آگاهی عمومی به وسیله رسانه‌های جمعی و برخورد قانونی سریع با تخلفات اشاره کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: ۲ هدف مهم یعنی حداکثرسازی انتخابات و سلامت سازی آن برای اقشار مختلف تشریح شده است، همچنین مسئولان موظف شدند چه در ساعات اداری و چه غیر اداری حق تبلیغات له و علیه کسی را نداشته باشند.

وی تشریح کرد: با توجه به گزارش‌های ارسالی در برخی شهرستان‌ها مواردی تخلفاتی مشاهده شده است، اما قطعا در صورت افزایش آگاهی مسئولان چنین مواردی دیگر مشاهده نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار