مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از رشد ۳۵ درصدی اهدای خون در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 30 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: اکنون ذخایر خونی استان کرمانشاه در حد مطلوب قرار دارد و خوشبختانه تعداد اهداکنندگان خون در دی‌ماه نسبت به مشابه سال گذشته رشد قابل توجه ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: باتوجه به فصل سرما و کاهش دما و تعطیلات پیش رو، به تبع سفر‌ها افزایش پیدا می‌کند و احتمالاً تصادفات جاده‌ای بیشتر می‌شود و تبع آن ممکن است نیاز به خون و فراورده‌های خونی بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از همه هم‌استانی‌های عزیز که شرایط اهدای خون را دارند، دعوت می‌کنیم در ایام سرد سال بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و با مراجعه به مراکز اهدای خون ما را در تهیه خون و فراورده‌های خونی یاری کنند.

میرزاده با اشاره به ضرورت اهدای پلاکت، بیان داشت: این فراورده خونی فقط سه روز قابل نگهداری است و اگر به هر دلیلی فقط دو روز اهداکننده‌های خون کم شود قطعاً در روز سوم در تامین این فراورده حیاتی دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و بارندگی‌های اواخر هفته، افزود: معمولاً در چنین شرایطی تعداد اهداکنندگان خون کمتر می‌شود، ان‌شاءالله با حضور مردم در مراکز انتقال خون مشکلی در تامین فراورده‌های خونی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز انتقال خون کرمانشاه در بلوار بنت‌الهدی روبه‌رو فرمانداری قرار دارد، در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۸ صبح ساعت تا ۱۹ و در روز‌های تعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۳ پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

میرزاده گفت: مراکز سیار انتقال خون هر روز در یکی از شهرستان‌های استان مستقر می‌شوند، اتوبوس سیار هم در طول هفته چند روز در ادارات، ارگان‌ها، کارخانجات و… مستقر می‌شود و خونگیری را انجام می‌دهند 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار