استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه بر لزوم شفافیت مسئولان در خصوص بی‌طرفی در انتخابات و عدم موضع‌گیری تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 29 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز دوشنبه (نهم بهمن‌ماه) در نشست ستاد انتخابات استان کرمانشاه با موضوع بررسی مسائل شهرستان‌های سنقر، اسلام آباد غرب و دالاهو، اظهار کرد: مسئولان مربوطه در زمان برگزاری انتخابات در چارچوب قانون و شرع عمل کرده و ذره‌ای تخطی نخواهند داشت.

وی افزود: ما قطعا برگزارکننده امین و پرتلاش انتخابات خواهیم بود و چهار رکن مقام معظم رهبری را در نظر خواهیم گرفت، سلامت انتخابات بسیار مهم است و شرایط مطلوب امنیتی را در استان داریم، از رقابت در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم و تلاش ما بر مشارکت حداکثری است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بدون هیچ‌گونه چشم پوشی می‌گوییم که هیچکدام از همکاران بر اساس ماده ۷۵ قانون اساسی اجازه مداخله در امور هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی را ندارند.

وی بیان کرد: اگر فردی از همکاران از قانون مذکور تخطی کند برای حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی بدون چشم پوشی از حضور همکاران جلوگیری کرده و آنها باید مسئولیت خود را تحویل دهند.

صحرایی اضافه کرد: در ایامی هستیم که پر از روزهای شادی و نشاط جامعه است و به طور خاص از ۱۲ بهمن تا یازده اسفند ایام به خصوصی خواهیم داشت، تلاش همه جانبه باید اتفاق بیفتد که روند موثری را در پی داشته باشیم.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به عنوان انجام وظیفه بسیار مهم است و دستگاه‌ها باید خدمت رسانی خود را مضاعف کنند، هیچ بهانه‌ای برای تعطیلی در زمان وجوب خدمت قابل توجیه نیست، خدمت رسانی تحت هیچ شرایطی نباید کند شود.

استاندار کرمانشاه اذعان کرد: مهم‌ترین هنرنمایی سازمان‌ها باید ارائه خدمات باشد، در ساعات اداری با تمام توان حضور داشته باشند و در خارج از این ساعت در جشن‌ها نسبت به مردم ارائه مضاعف خدمات صورت گیرد.

وی تشریح کرد: شهرداری‌ها در این زمینه می‌توانند کمک ویژه‌ای داشته باشند، فضاسازی شهر، نظافت، جمع آوری به موقع پسماندها و رسیدگی به موقع از الزامات شهرداری‌ها است، اعیاد شعبانیه، عید مبعث و دهه فجر زمان مناسبی برای اعتلای نشاط در شهرها است.

صحرایی خاطرنشان کرد: مبادا دچار غفلت و شگفت‌زدگی از باران رحمت الهی شویم که مردم دچار آسیب شوند، همچنین جهاد تبیین و تبیین خدمات انقلاب اسلامی را باید در قالب ظاهر شهری برای مردم تشریح کرد.

وی یادآور شد: استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای زیباسازی شهری نیز اثرگذار است، همراهی با اقشار و اصناف مختلف و حضور رای اولی‌ها به نشاط فضای انتخابات کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: به عنوان پیشنهاد می‌توان گفت که در روز انتخابات می‌توانیم برنامه‌هایی با محوریت مشارکت خانوادگی داشته باشیم و برنامه‌هایی در شهرستان‌ها اجرا شود.

صحرایی گفت: با توجه به تراکم جمعیت، تراکم صندوق‌ها تصحیح شود که تمامی مردم توان رای دهی را داشته باشند، همچنین مواضع ما نسبت به نامزدها را مردم باید شفاف ببینند.

وی ادامه داد: مردم مهم‌تر هستند و باید باور آنها بر این باشد که مسئولان بی‌طرف هستند و این امر باید در گفتار و رفتار مسئولان مشخص باشد، در نتیجه متولیان انتخاباتی باید شفاف سازی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اعضای شورای تامین طی مراحل در شرح ماجرا قرار داشته و در زمان شمارش آرا حاضر باشند، حضور آنها اعتماد بخشی را قطعی و نهایی می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار