رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از هر صد هزار نفر در البرز ١٨٣ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 28 January 2024
از هر صد هزار نفر در البرز ۱۸۳ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند
به گزارش «تابناک البرز» شهرام صیادی از آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار «من مسئولم، برای پیشگیری سرطان خودم، خانواده‌ام و جامعه‌ام» در استان البرز همزمان با سراسر کشور از هشت لغایت ١۵ بهمن خبر داد و گفت: این هفته هر‌ساله با هدف افزایش آگاهی عموم جامعه درخصوص قابل پیشگیری بودن سرطان، اصلاح باور‌های نادرست، تقویت برنامه‌های تشخیص زودهنگام سرطان و افزایش حمایت سیاستگذاران درخصوص کنترل عوامل خطر سرطان برگزار می‌شود.
‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: براساس گزارش کشوری سامانه سیمای سرطان عنوان کرد: میزان بروز استاندارد شده سنی سرطان در کشور و البرز به ترتیب ١٧٣ و ١٨٣ در هر صد هزار نفر است. رئیس دانشگاه ادامه داد: سرطان‌های سینه، پروستات، روده بزرگ، معده و پوست از انواع سرطان‌های شایع در استان البرز است و بیشترین فوت بر اثر سرطان، ناشی از سرطان‌های معده و ریه است.
‌صیادی با بیان اینکه بیش از ٤٠ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است، گفت: هم‌وطنان عزیز نسبت به اقدامات پیشگیری از سرطان شامل: پرهیز از دخانیات، فعالیت بدنی منظم، وزن مناسب، تغذیه سالم، مراقبت از پوست، مراقبت در برابر انواع عفونت‌ها، رعایت اصول ایمنی در محیط کار و خانه، توجه به سلامت روان و زندگی اجتماعی سالم و مراجعه به موقع به پزشک با وجود علائم هشدار‌دهنده، دقت لازم را داشته باشند.
‌رئیس دانشگاه از البرزنشینان خواست تا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان مربوط به پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان بهرمند شوند، وی افزود: در این مراکز خدمات تشخیص زودهنگام سرطان سینه و دهانه رحم در خانم‌های ٣٠ تا ٦٩ سال و خدمات تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ در خانم‌ها و آقایان ۵٠ تا ٦٩ سال ارائه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار