نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: در شرایط کنونی باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم تا جوانان و نسل های جدید با آن آشنا شوند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 27 January 2024

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در شرایط کنونی ضروری استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌اللهغفوری در همایش تجلیل از خادمین افتخاری کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین استان کرمانشاه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی که ثمره خون های شهدا است با وجود کارشکنی دشمنان باقی مانده و به ظهور امام زمان (عج) متصل می‌شود.

وی افزود: اما امروز صحنه امتحان برای ما و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در پیش است که این یوم الله پیروزی اسلام بر طاغوت و یک اتفاق بسیار مهم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضور ما در صحنه انتخابات پیش رو هم حائز اهمیت است چرا که دشمنان تبلیغ می‌کنند کسی در انتخابات شرکت نکند.

وی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی پایگاه خود را در بین مردم از دست داده است و این وظیفه‌ای برای ما ایجاد کرده که آن وظیفه انجام فریضه قطعی و فوری «جهاد تبیین» است.

ابن مقام مسئول بیان کرد: انقلاب اسلامی آرزو و اولویت ائمه و انبیا در طول تاریخ بود چرا که امامان و انبیا ما همواره مهجور بودند و آرزوی آن‌ها چنین امت و ملت و یارانی بود که این زمینه فراهم شده لذا امروز وظیفه ما تبیین است.

غفوری تشریح کرد: باید هر فردی در شرایط مختلف و وضعیتی که در آن قرار دارد امر تبیین را عملیاتی کند و دستاوردهای انقلاب را بیان کند.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زینب (س) ابراز کرد: مسئولیت جهاد تبیین در حادثه عاشورا بر عهده حضرت زینب (س) بود که نقش مهمی را در حفظ واقعه عاشورا ایفا کرد.

غفوری با اشاره به اهمیت سفر عتبات و عالیات عنوان کرد: تجارب مختلفی از ارزشمندی و اهمیت این سفر وجود دارد که تحیر غیر مسلمانان را برانگیخته است.

افزایش آمار اعزام به عتبات از کرمانشاه نسبت به سال گذشته

سعید کریمی خو مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: در مورد پیش ثبت نام زائرین اطلاع رسانی در فضای حقیقی و در فضای مجازی نیز با حضور اهالی رسانه انجام می‌شود.

وی افزود: در فضای حقیقی با توجه به تغییر رویکرد کار حج تمتع از طریق ارتباط با زائرین می‌توان اطلاعات را به متقاضیان حج واجب و عمره رساند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به درخواست سعودی ثبت‌نام حج تغییر کرده و مبالغ مربوط به آن را از سال‌های قبل دریافت می‌کنند.

وی در خصوص موضوع اعزام به عتبات خاطرنشان کرد: وضعیت اعزام استان به لحاظ میانگین کشوری و در مقایسه با مدت مشابه بهبود قابل قبولی پیدا کرده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: در راستای اعزام به عتبات رده ما رده‌های آخر کشوری بوده و استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و سپس استان کرمانشاه قرار داشته که این رده بهبود پیدا کرد.

وی بیان کرد: اما هم‌اکنون در جذب زائر شرایط ما بهبود یافته و در میانه جدول قرار داریم و استقبال زائرین از اعزام های مجاز عتبات نیز افزایش یافته است.

کریمی خو با اشاره به سفر اربعین و مرز خسروی، اذعان کرد: سال‌های گذشته اعزام های اربعین با درصد بالا متمرکز بر روی یک مرز بوده است و آن مرز گنجایش آن جمعیت را ندارد و مرزهای دیگر با امکانات مناسب وجود دارند.

وی تشریح کرد: سال گذشته پس از سال‌هایی که مرز خسروی دچار رکود شده بود با پیگیری‌های استانداری موضوع امنیت رفاهی و در نظر گرفتن تمام جوانب مرز خسروی بازگشایی شد و تعداد اعزام ها از این مرز قابل قبول بود.

کریمی خو عنوان کرد: در سال جاری این اعزام ها افزایش یافته و با تلاش‌های بیشتر افراد در مجموعه‌های نظامی، امنیتی و اداری دست به دست هم داده و مرز خسروی شرایط مناسبی دارد.

وی تشریح کرد: ٢ پایانه رفت و برگشت و امکانات حمل و نقل مرز خسروی قابل مقایسه با مرزهای دیگر نیست و اربعین سال جاری زحماتی که برای امور رفاهی زائرین کشیده شد مثال زدنی است.

به گفته کریمی خو هم‌اکنون انباشت امکانات در مرز خسروی داریم و با زحمات افراد اعزام های حج و زیارت هم بیش از پیش از مرز خسروی باید صورت گیرد که البته با تصدی گری بخش خصوصی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار