پدیده وارونگی دمایی سبب افزایش ذرات معلق و ناسالم شدن کیفیت هوا برای تمام گروه های سلامت جامعه و استقرار وضعیت اضطرار در شهرستان های فردیس و ساوجبلاغ استان البرز شده است .
کد خبر: ۱۱۵۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 27 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، در ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهرستان های فردیس و ساوجبلاغ شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) به ترتیب ۱۶۲ و ۱۵۵ گزارش شده که بیانگر وضعیت اضطرار هوا در این نقاط است.

همچنین شاخص آلودگی شهرستان کرج، ایستگاه ماموت ساوجبلاغ و شهرستان نظرآباد نیز به ترتیب ۱۱۴، ۱۱۵ و ۱۳۸ اعلام شده که نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس سلامت جامعه است ضمن اینکه کیفیت هوا در شهرستان اشتهارد با شاخص ۵۶ در وضعیت قابل قبول و سالم قرار دارد.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار