هواشناسی اصفهان در خصوص فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 24 January 2024

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، از روز جمعه تا یکشنبه (ششم تا هشتم بهمن‌ماه) سامانه بارشی استان را فرامی گیرد که فعالیت آن همراه با بارش باران و برف، وزش باد به نسبت شدید و تند باد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک محلی، مه آلودگی و کاهش دید و افت دما است
بر این اساس فعالیت سامانه این بارشی در همه مناطق استان به ویژه سمیرم، فریدونشهر، بویین و میاندشت، چادگان، گلپایگان، خوانسار، فریدن (داران)، اسلام آباد موگویی، شاهین شهر و میمه، دهاقان و شهر اصفهان پیش‌بینی شده است.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به لغزندگی سطح جاده‌های مناطق غرب و جنوب استان، وقوع کولاک برف موقت و محدود، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی احتمال آسیب به صنایع کشاورزی، بنر‌ها و سازه‌های شهری و روستایی هشدار داد و توصیه کرد: مردم استان در این مدت از سفر‌های غیر ضرور به ویژه به استان چهار محال و بختیاری و تردد در گردنه‌های برف‌گیر پرهیز کنند و در صورت لزوم سفر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
در این اطلاعیه همچنین بر پرهیز از فعالیت کوهنوردی و گردشگری و لزوم آمادگی گروه‌های امدادی و اداره راهداری جهت برف‌روبی، مدیریت عشایر و استحکام سازه‌های موقتی تاکید شده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار