مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: تعداد اعضای اهدایی از افراد دچار مرگ مغزی در این استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 24 January 2024

مریم خلیفه‌سلطانی افزود: ۸۶ عضو بدن از افراد دچار مرگ مغزی در ۹ ماه امسال بمنظور پیوند به بیماران اهدا شد درحالیکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۶۰ عضو بود.

وی ادامه داد: ۳۲ مورد مرگ مغزی در استان اصفهان در ۹ ماه امسال به اهدای عضو منجر شد که این شاخص در مدت مشابه پارسال ۲۵ مورد بود.

خلیفه سلطانی با اشاره به اهدای کلیه، کبد، قلب و پانکراس (لوزالمعده) از افراد دچار مرگ مغزی در اصفهان، اظهار کرد: چهار مورد اهدای قلب از افراد مرگ مغزی در این مدت داشتیم که در اصفهان به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان خاطرنشان کرد: ۲۷ کبد نیز از افراد دچار مرگ مغزی در ۹ ماه امسال، اهدا و به شیراز ارسال شد.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه امسال پیوند کبد در داخل استان نداشتیم، افزود: تعداد کلیه‌های اهدا شده از افراد دچار مرگ مغزی در اصفهان نیز ۴۵ مورد بود.

وی با بیان اینکه تعداد موارد مرگ مغزی که به‌دلیل عدم رضایت خانواده ها به اهدای عضو منجر نشد ۲۲ مورد بود، تصریح کرد: اگر این موارد با رضایت خانواده ها به اهدای عضو منجر شده بود می توانست به حدود ۵۰ بیمار، زندگی دوباره ببخشد.

خلیفه سلطانی گفت: ۶۷ مورد اهدای کلیه از افراد زنده نیز در ۹ ماه امسال در استان اصفهان ثبت شده است.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان تاکید کرد: اصفهان هنوز جای کار زیادی برای ارتقای شاخص اهدای عضو از افراد دچار مرگ مغزی دارد و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتری صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار