رئیس اورژانس کشور گفت: حدود سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 23 January 2024

رئیس اورژانس کشور در حاشیه سفر وزیر بهداشت به شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار با اشاره به فرسودگی ناوگان آمبولانس کشور گفت: حدود سه هزار دستگاه فرسوده در کشور وجود دارد.


جعفر میعادفر با بیان اینکه در زمان حاضر بزرگترین چالش اورژانس کشور در دو حوزه «تامین آمبولانس» و «نیروی انسانی» است افزود: در برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبار خوبی برای خرید آمبولانس مُصوب شد و بر اساس برنامه هفتم هم بصورت مُستمر در بودجه سالیانه قرار خواهد گرفت تا دیگر نگرانی برای خرید آمبولانس وجود نداشته باشد.


وی گفت: با وجود اینکه در استخدام اخیر، سه هزار نفر سهم سازمان اورژانس در کل کشور بود،۱۵۰ مجوز استخدام برای استان اصفهان در نظر گرفته شد، اما این میزان جذب نیرو، نیاز‌های دانشگاه‌ها را تامین نمی‌کند، بویژه اینکه اصفهان از لحاظ نیروی انسانی نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمبود و عقب ماندگی‌هایی را دارد.


رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم، عقب‌ماندگی و کمبود هزار و ۴۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که این کمبود‌ها باید جبران شود و بخشی از این پایگاه‌ها سهم استان اصفهان است.


میعادفر خاطرنشان کرد: اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از لحاظ کمی جزو ۱۰ اورژانس کشور است، اما این شهر و استان نیاز‌های خاص خود را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار