سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از مجموع افراد متوفی و مصدومان تصادفات برون شهری استان طی ۱۰ ماه سپری شده از سال‌جاری، بیش از ۱۱ درصد آن‌ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 24 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سرهنگ عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۱۴۷ فقره تصادف برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده در استان به وقوع پیوسته که ۳.۳ درصد این سوانح منجر به فوت و ۷.۸ درصد نیز سبب مصدومیت این افراد شده است.

وی ادامه داد: در راه‌هایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است عابران مکلف هستند هنگام عبور از عرض یا طول سواره‌رو با توجه به علایم از نقاط خط‌کشی شده، گذرگاه‌های غیرهمسطح و مسیرهای ویژه استفاده کنند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر عابران به تکلیف مذکور عمل نکنند، درصورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به این که تمامی مقررات را رعایت کرده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسوولیتی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: عابران پیاده هنگام عبور از عرض و یا طول جاده از محل‌های مشخص شده یا مکان‌های دارای امکانات عبور استفاده کنند و در صورت فقدان این امکانات با احتیاط و بدون عجله از جاده عبور کرده و در شب‌ها برای بهتر دیده شدن لباس‌های رنگ روشن بپوشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار