مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف ۲۵۰.۷ هکتار اراضی ملی و دولتی استان به ارزش بیش از ۲۹ هزار و ۲۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 16 January 2024

علیرضا قاری‌قرآن افزود: این اراضی ملی و دولتی در گستره ۱۱۵ شهرِ این استان، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان ادامه داد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بازگشت این اراضی به بیت المال با اجرای ۱۸ فقره حکم قطعی قضایی و ۷۴ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این احکام قضایی در مجموع ۴۸.۹ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید از آن اقدام شد که ارزش آن در مجموع پنج هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: ۲۰۱.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان نیز رفع تصرف فوری شده است که مطابق با برآوردهای بعمل آمده ارزش آن ۲۳ هزار و ۷۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: علاوه بر این موارد با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که بر این اساس در نیمه نخست سال جاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۹۱ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره‌کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

برچسب ها: اراضی ملی ، رفع تصرف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار